Veelgestelde vragen en antwoorden

Op deze pagina tref je de veelgestelde vragen en antwoorden.

Staat jouw vraag er niet tussen?
Wij helpen je graag!

Neem contact met ons op via ons contactformulier of
kom langs in één van onze Miele Experience Centers.

Advies rondom aankoop

Veelgestelde vragen en antwoorden

Advies rondom aankoop

Ik zou graag advies willen over welk apparaat het beste bij mijn gebruik past.

  • Er zijn een aantal manieren om productadvies te ontvangen. Er is veel informatie te vinden op miele.nl en ontdek.miele.nl. Je kunt echter ook altijd contact opnemen met één van onze adviseurs, telefonisch via 0347 378888 of in een Miele Experience Center. 
  • Tip: ben je oriënterend op keukenapparatuur? Vul de Miele productadviseur in en ontvang persoonlijk Mijn Miele advies met apparaten die bij jou passen.


Hoe maak ik een afspraak in het Miele Experience Center?

  • De Miele Experience Centers zijn geopend en onze adviseurs helpen je graag bij de samenstelling van jouw droomkeuken en geschikte keuze van huishoudelijke apparatuur. Om er zeker van te zijn dat een adviseur beschikbaar is, adviseren we je een afspraak te maken. Dit kan ook digitaal door te videobellen of gewoon telefonisch.

    Miele Experience Center Vianen -  0347 378840
    Miele Experience Center Amsterdam - 0347 378841

Acties

Veelgestelde vragen en antwoorden

Acties

Welke acties heeft Miele op dit moment?

  • Een groot deel van de acties kun je hier vinden op de website. Naast deze acties ontvang je bij diverse apparaten een voucher om bijvoorbeeld kennis te maken met het aanbod accessoires en toebehoren voor je Miele apparaat.

Een overzicht van de voucher-acties tref je hier.
 

Ik heb een voucher ontvangen, maar de code werkt niet

  • Lees hier meer over het verzilveren van je voucher.
  • Let op: de code op de voucher is hoofdlettergevoelig. Controleer dus goed of je de code op een juiste manier hebt overgenomen.
  • Werkt de code vervolgens niet, stuur dan een email naar info@miele.nl met vermelding van de actie die je wilt verzilveren, inclusief de code.

Wij helpen je de actie te verzilveren.
 

Komen er nog nieuwe acties aan?

  • We houden je graag op de hoogte van nieuwe acties. Door je aan te melden via de nieuwsbrief via www.miele.nl/nieuwsbrief ontvang je regelmatig interessante aanbiedingen.
  • Tip: maak ook een Mijn Miele account aan en registreer je apparaat. Dan weten we precies welke aanbiedingen voor jou interessant zijn

Bestelling

Veelgestelde vragen en antwoorden

Bestelling

Hoe kan ik mijn bestelling plaatsen bij Miele?

  • Er zijn bij Miele een aantal manieren om een product, onderdeel of accessoire te bestellen. De snelste manier is via miele.nl/shop.
  • Wil je graag advies over het type apparaat dat bij jou past? Maak dan gerust een afspraak of kom langs in het Miele Experience Center in Vianen of Amsterdam.
  • Ga je liever langs bij een van onze partners in de buurt? Bekijk hier de dichtstbijzijnde Miele dealer.
  • Wil je advies over welk onderdeel of accessoire past bij jouw Miele? In de webshop kun je controleren of het past bij je apparaat door je typenummer in te voeren in het vakje ‘Hoort dit product bij mijn apparaat’.

Ook kun je contact met ons opnemen. Wij helpen je graag.
 

Ik heb een bestelling geplaatst en ik wil graag weten wanneer ik deze kan verwachten.

Accessoires en onderhoudsproducten

  • De producten worden normaal gesproken bij je bezorgd binnen 48 uur nadat je de order geplaatst hebt op het adres van levering wat je aangeeft in je bestelling.
  • Mocht je niet aanwezig zijn op het moment van aanbieden, dan zal onze vervoerder een bericht voor je achterlaten, waarmee je alsnog een afspraak voor levering kunt maken.
  • De producten worden bezorgd door PostNL. Op zondag en maandag vinden er geen leveringen plaats.

Inbouwapparaten en vrijstaande apparaten

  • Wanneer je apparaten bij ons bestelt ontvang je een verwachte leverdatum. Deze kan wijzigen tot het moment dat onze partner je hierover informeert. Wij werken samen met Vonk & Co en Installatie Helden.
     

Op welke wijze geschiedt de betaling aan Miele?

  • De betaling geschiedt op de wijze die je hebt afgesproken met Miele. Dit staat altijd vermeld op de orderbevestiging. 
  • De opties zijn: vooruitbetaling, ideal, op rekening, pinnen in de winkel, pinnen bij aflevering.


Hoe kan ik mijn producten retourneren of omruilen?

  • Bekijk hier onze retourprocedure voor accessoires en onderhoudsartikelen.
  • Voor vragen rondom de retour/ruilprocedure bij apparaten, neem contact op met 0347 378888 en kies optie 2.

Gebruik

Veelgestelde vragen en antwoorden

Gebruik

Waar vind ik de productspecificaties en handleiding van mijn Miele product?

  • De handleiding kun je hier online downloaden.
  • Daarin vind je ook een overzicht van de mogelijkheden van je apparaat. De specificaties van apparaten in het actuele assortiment vindt je ook op de website in de tab Productgegevens.
     

Kan mijn Miele apparaat nog gerepareerd worden?

  • Controleer eerst of je de storing misschien zelf kan verhelpen. Op deze pagina tref je de uitleg. Ook hebben we hier verschillende tips verzameld die kunnen helpen bij een storing aan het apparaat.
  • Is er een technicus nodig die de storing moet verhelpen? Dan kun je hier online een afspraak maken. Informatie over reparatiekosten kun je ook hier vinden.

Meer weten over onze werkwijze rondom de reparatie en welke voorzorgsmaatregelen we nemen? Lees meer.
 

Ik wil graag tips ontvangen over het gebruik van mijn Miele apparaat

  • Op de speciale website ontdek.miele.nl hebben wij per apparaat tips verzameld rondom het gebruik van je Miele apparaat.
     
  • Bekijk hier alle tips voor de Miele wasmachine.
  • Bekijk hier de tips voor de Miele droger.
  • Bekijk ook de tips voor andere apparaten van Miele onder het menu-item producten.
     

Ik zoek recepten voor de Miele stoomoven of Miele oven

  • In onze speciale receptendatabase op ontdek.miele.nl tref je veel recepten voor de Miele stoomoven, combi-stoomoven en oven.
  • Wil je regelmatig een recept per mail ontvangen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief via www.miele.nl/nieuwsbrief.
     

Ik zou graag het kookboek ontvangen voor mijn stoomoven

  • De kookboeken zijn inmiddels uit voorraad, maar om je zo goed mogelijk te helpen met je apparaat, kun je je inschrijven voor een nieuwsbrief met specifieke tips en recepten voor de stoomoven. Hieronder tref je de aanmeldlink per type stoomoven. Je ontvangt dan bovendien 10% korting op accessoires en onderhoudstips.
     
  • Stoomoven: www.miele.nl/komopstoom
  • Combi-stoomoven: www.miele.nl/nieuwsbrief-stoomoven
  • Stoomoven met magnetron: www.miele.nl/stoomoven-nieuwsbrief

Vragen?

Is je vraag niet opgelost of heb je een andere vraag? Wij helpen je graag!

Neem contact met ons op via ons contactformulier of kom langs in onze Miele Experience Centers.