Filosofie

Philosophie

Miele is sinds de oprichting in 1899 een onafhankelijk familiebedrijf, dat zich in gelijke mate verbonden voelt met de eigenaars, werknemers, klanten, leveranciers, het milieu en de maatschappij. De onderneming concentreert zich op de productie van huishoudelijke apparatuur voor de keuken, het reinigen en drogen van wasgoed en vloeronderhoud, alsmede apparatuur voor professionele toepassingen (Miele Professional). De strategische visie van Miele is dat het bedrijf in alle relevante markten het meest gewilde merk in de branche wil zijn.

Miele biedt haar klanten producten die toonaangevend zijn op het gebied van duurzaamheid, prestaties, bedieningsgemak, energie-efficiëntie, design en service. Dit is in overeenstemming met het motto 'immer besser', dat de oprichters Carl Miele (links) en Reinhard Zinkann op hun eerste apparaten drukten en waardoor Miele zich nog steeds laat leiden.

De onderneming concentreert zich uitsluitend op het merk Miele en de algemene positionering in het premium segment. Miele staat voor langetermijndenken en -handelen, continuïteit in waarden en doelen, samenwerken als partners met klanten en leveranciers en een op de medewerkers gerichte bedrijfs- en managementcultuur.