Heb je een wasmachine, wasdroger, koelkast, vaatwasser, vriezer, wijnklimaatkast of een stoomoven besteld? Dan is onderstaand van toepassing op jouw bestelling.
 

Bezorgopties

  • De bezorging van onze apparaten is gratis.
  • Op werkdagen besteld, binnen 1-3 werkdagen geleverd. De actuele levertijden worden bij elk product aangegeven in onze webshop.
  • Bestelde apparaten worden geleverd door onze bezorgdienst Vonk&Co.
  • Levering kan plaatsvinden tot maximaal de 4de etage indien er geen lift aanwezig is of deze niet groot genoeg is. Bij aanwezigheid van een lift die groot genoeg is kan er op elke etage geleverd worden. Indien het door omstandigheden niet mogelijk is om veilig via de trap of lift het apparaat af te leveren, zal het apparaat uitsluitend geleverd worden op de begane grond. In dit geval dient de klant zelf het apparaat naar de juiste verdieping te brengen en zelf te installeren.
  • Er bestaat een mogelijkheid om met een verhuislift de levering via een raam uit te voeren tegen extra kosten van € 150,-. Dit kan in overleg met Miele en de bezorger Vonk&Co.
  • Wij leveren in heel Nederland, behalve op de Waddeneilanden.
  • Je oude apparaat nemen wij kosteloos mee. Onze bezorgers zullen het apparaat loskoppelen. Je hoeft hier niets voor te doen.


Tijdstip levering

  • Levering kan plaatsvinden van maandag tot en met vrijdag tussen 07:30 en 18:00 uur.
  • Er kan vooraf geen exact tijdstip afgesproken worden.
  • Je krijgt de dag voor levering een e-mail van onze bezorger Vonk&Co met daarin een tijdsindicatie.

 

Status van je bestelling

  • Op www.hoelaatkomenze.nl is de status van jouw levering te bekijken, nadat je van Vonk&Co een Track&Trace bevestigingsmail hebt ontvangen.
  • Op de website zie je ook de namen van de bezorgers en het kenteken van de bezorgwagen. Met deze informatie kun je controleren of het de bezorgers zijn van jouw bestelling.
  • Mocht je onverhoopt verhinderd zijn, dan kun je via www.hoelaatkomenze.nl direct contact opnemen met Vonk&Co.


Dag van de bezorging

  • Jouw vooraf aangegeven installatieopties zullen conform afspraak worden uitgevoerd.
  • Op de dag van levering word je ongeveer 30 minuten voor aankomst gebeld door onze bezorger Vonk&Co.
  • Je nieuwe apparaat zal waterpas geplaatst en aangesloten worden.
  • Verpakkingsmateriaal van het apparaat wordt meegenomen.


Installatie van grote apparaten
Naast de bezorging van onze apparaten bieden we ook de mogelijkheid aan om te kiezen voor verschillende gratis installatieopties.

 

Installatieopties

Kosten

 

1. Apparaat plaatsen en aansluiten

Gratis

Ervaren medewerkers van Vonk&Co zorgen voor een perfecte aansluiting van jouw apparaat.

2. Oude apparaat meegeven Gratis Je oude apparaat wordt, wanneer je dit wilt,  meegenomen door Vonk&Co.
3a. Deur omdraaien bij koelkast en vriezer Gratis  
3b. Deur omdraaien wasmachine €165,46 Alleen mogelijk bij White edition wasmachine, niet mogelijk bij Chrome edition. Hiervoor kunt een afspraak maken met een Miele-technicus.
3c. Deur omdraaien wasdroger - Zelf-service bij White edition.

4. Tussenstuk plaatsen 

(tussen wasmachine en wasdroger)

Gratis

Wil je de wasdroger op de wasmachine plaatsen, dan is er een tussenstuk nodig. Kies je ervoor om geen tussenstuk te plaatsen, dan kunnen wij de wasmachine en wasdroger helaas niet voor je stapelen. Het tussenstuk zal binnen 2 werkdagen met PostNL worden verstuurd. Houd hier rekening mee ten aanzien van de levering van je wasmachine/wasdroger.

5. Wasmachine en wasdroger stapelen

Gratis

Het stapelen van de wasmachine en wasdroger. Let op, hier is een tussenstuk voor nodig.

6. Aansluiten op trekschakelaar

Gratis

 

Staat het apparaat in de badkamer? Dan heb je mogelijk een aansluiting op een trekschakelaar.

7. Aansluiten toe- en afvoerslang

Gratis

Aansluiting toe- en afvoerslang op de vaatwasser. Let op, er worden geen elektra- of loodgieterswerkzaamheden verricht. 

 

 

  1. Als je een product gevonden hebt dat je wilt bestellen, klik dan op het winkelwagentje dat bij elk artikel staat. Op deze manier voeg je het product toe aan het winkelwagentje, waarin je alle producten kunt verzamelen die je wenst te bestellen. 
  2. Als je alles gevonden hebt wat je wilt bestellen, klik dan op de het winkelwagentje rechts bovenaan de pagina.
  3. Er zal nadat je de inhoud van de winkelmand hebt beoordeeld in het vervolgscherm gevraagd worden of je een nieuwe klant bent bij Miele.
    a. Ben je een nieuwe klant, registreer dan jouw adresgegevens en e-mailadres en kies een wachtwoord om voortaan makkelijk toegang te krijgen tot het beveiligde gedeelte van de website.
    b. Heb je al een account? Vul dan je e-mailadres en wachtwoord in. Zo krijgt je meteen de gegevens te zien die jij de vorige keer hebt ingegeven. Wanneer je het wachtwoord vergeten bent, klik dan op “wachtwoord vergeten” om een nieuw wachtwoord aan te vragen.
  4. Als alle gegevens zijn ingevuld, kun je een betalingswijze kiezen en de bestelling afronden. Je krijgt een orderbevestiging van de bestelling via e-mail.

Je kunt op miele.nl betalen met de volgende betaalmogelijkheden:

  • iDeal
  • Creditcard Mastercard
  • Creditcard Visa
  • American Express

Geef bij betaling via iDeal aan via welke bank je wenst te betalen. Bij de volgende stap verschijnt het betaalscherm van je eigen bank. Het kan zijn dat je tijdens dit betaalproces een paslezer of TAN-code nodig hebt. Bij betaling met een creditcard kies je de gewenste kaartsoort. Vervolgens vul je de kaartgegevens in. Het bedrag ten laste van de kaart wordt gereserveerd en pas na levering afgeschreven.

Voor alle online betalingen werkt Miele samen met Worldpay, dat behoort tot de marktleiders in Europa inzake online betalingsverkeer. Al jouw persoonlijke gegevens, zoals je naam, adres, bestelhistorie en creditcardnummer, worden versleuteld via een veilige server software (SSL) om een maximale veiligheid te verzekeren.

Hoe retourneer ik mijn bestelling?
1.    Download en print dit retourformulier.
2.    Vul alle gegevens volledig in.
3.    Stop het te retourneren artikel in de originele staat (onbeschadigd en ongebruikt) terug in de productverpakking en daarna in de verzenddoos.
4.    Knip het adreslabel af en plak deze boven op de verzenddoos. Het adres overschrijven mag ook.
5.    Stop het retouroverzicht ingevuld in de doos.
6.    Geef het pakket kosteloos af bij een PostNL-punt. Zie www.postnl.nl voor de locaties.
7.    Wij storten het aankoopbedrag en eventuele leveringskosten voor de heenzending binnen 14 dagen na herroeping terug. Miele heeft het recht te wachten totdat het pakket is ontvangen, of totdat is aangetoond dat je het pakket hebt opgestuurd.

Herroepingsrecht
Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 kalenderdagen zonder opgave van reden de overeenkomst te herroepen. Gedurende deze termijn kun je datgene met het product doen wat redelijkerwijs nodig is om het product te beoordelen. Je kunt ook binnen 14 kalenderdagen nadat je het product ontvangen hebt een melding maken dat je afziet van de aankoop. Na je melding heb je nog 14 kalenderdagen om het product terug te sturen.

Het is toegestaan het product uit te proberen zoals je ook in een fysieke winkel kunt doen. Daarbij kun je het product uit de verpakking halen, tenzij de verpakking een verzegeling bevat. Heb je meer gedaan dan nodig was om het product te proberen, dan kunnen wij daarvoor kosten in rekening brengen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij, of een door jou aangewezen derde anders dan de vervoerder, het product in bezit heeft gekregen. 

Als je in één bestelling meerdere goederen met verschillende levertijden hebt besteld, verstrijkt de herroepingstermijn 14 kalenderdagen na de dag waarop je het laatste product of onderdeel ontvangt.
Op het moment dat  je met ons een regelmatige levering van producten bent overeengekomen verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, het eerste product fysiek in bezit krijgt. 

Om gebruik te maken van het herroepingsrecht kun je het product binnen uiterlijk 14 kalenderdagen aan ons retourneren, inclusief een mededeling, zoals het ingevulde modelformulier dat je een beroep doet op jouw herroepingsrecht, naar: 

Miele Nederland B.V.
T.a.v. Retouren Miele.nl
Antwoordnummer 10
4100 VP VIANEN

Je kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te
maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is niet verplicht.

Wij verzoeken je het product zoveel als mogelijk in de originele verpakking te retourneren. 

Terugbetaling
Wij storten het aankoopbedrag en de eventuele leveringskosten voor de heenzending binnen 14 dagen na
herroeping terug. Wij hebben het recht te wachten totdat wij het pakket hebben ontvangen, of totdat je hebt
aangetoond dat je het pakket hebt opgestuurd. Verzendkosten worden enkel teruggestort als je de gehele bestelling retourneert. Wij betalen terug op dezelfde rekening als waarmee je betaald hebt. Je kunt de door jou gemaakte kosten per e-mail, via info@miele.nl aan ons doorgeven. Wij zullen deze kosten vergoeden.

Download het formulier voor herroeping

Algemene Verkoopvoorwaarden van Miele Nederland B.V.

Deze Algemene Voorwaarden van Miele Nederland zijn in overeenstemming met de voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie (hierna: Thuiswinkel.org) en zijn tot stand gekomen in overleg met de Consumentenbond in het kader van de Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg (CZ) van de Sociaal-Economische Raad en treden in werking per 1 juni 2014.


Algemene Voorwaarden Thuiswinkel


Deze Algemene Voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie (hierna: Thuiswinkel.org) zijn tot stand gekomen in overleg met de Consumentenbond in het kader van de Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg (CZ) van de Sociaal-Economische Raad en treden in werking per 1 juni 2014.

Inhoudsopgave:

Artikel   1 - Definities

Artikel   2 - Identiteit van de ondernemer

Artikel   3 - Toepasselijkheid

Artikel   4 - Het aanbod

Artikel   5 - De overeenkomst

Artikel   6 - Herroepingsrecht

Artikel   7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

Artikel   8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

Artikel   9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht

Artikel 11 - De prijs

Artikel 12 - Nakoming en extra garantie

Artikel 13 - Levering en uitvoering

Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Artikel 15 - Betaling

Artikel 16 - Klachtenregeling

Artikel 17 - Geschillen

Artikel 18 - Branchegarantie

Artikel 19 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 20 - Wijziging van de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel

Artikel 1 - Definities


In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer; 
2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht; 
3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit; 
4. Dag: kalenderdag; 
5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden; 
6. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode; 
7. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel - waaronder ook begrepen e-mail - dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt; 
8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand; 
9. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die lid is van Thuiswinkel.org en producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt; 
10. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand; 
11. Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping; Bijlage I hoeft niet ter beschikking te worden gesteld als de consument ter zake van zijn bestelling geen herroepingsrecht heeft; 
12. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen. 

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

Naam ondernemer: Miele Nederland B.V.

Handelend onder de naam/namen:

-  Miele Nederland B.V.


Vestigingsadres: 

De Limiet 2
4131 NR Vianen


Telefoonnummer: 0347 37 88 88

Bereikbaarheid:

Van maandag t/m vrijdag vanaf 08.00 uur tot 20.00 uur
Op zaterdag vanaf 8.30 uur tot 17.00 uur. 


E-mailadres: info@miele.nl

KvK-nummer: 23040938

Btw-nummer: NL001237214B01


Artikel 3 - Toepasselijkheid

1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

Artikel 4 - Het aanbod

1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

Artikel 5 - De overeenkomst

1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
4. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
    
   a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
   b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
   c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
   d. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
   e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;
   f. indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.
        
6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

Artikel 6 – Herroepingsrecht


Bij producten:

1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
    
   a. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
   b. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
   c. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.


Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:

3. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd gedurende 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
4. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.


Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:

5. Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.
6. Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.

Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.

Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer. 
2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.
6. Indien de consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht dat de verrichting van de dienst of de levering van gas, water of elektriciteit die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of bepaalde hoeveelheid aanvangt tijdens de bedenktijd, is de consument de ondernemer een bedrag verschuldigd dat evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis dat door de ondernemer is nagekomen op het moment van herroeping, vergeleken met de volledige nakoming van de verbintenis. 
7. De consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten of de levering van water, gas of elektriciteit, die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of hoeveelheid, of tot levering van stadsverwarming, indien:
    
   a. de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht, de kostenvergoeding bij herroeping of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, of; 
   b. de consument niet uitdrukkelijk om de aanvang van de uitvoering van de dienst of levering van gas, water, elektriciteit of stadsverwarming tijdens de bedenktijd heeft verzocht.
        
8. De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering van niet op een materiële drager geleverde digitale inhoud, indien:
    
   a. hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen van de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;
   b. hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van zijn toestemming; of
   c. de ondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen.
        
9. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.

Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

1. Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
2. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. 
3. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
4. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht


De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:

1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen
2. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden aangeboden aan de consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen;
3. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:
    
   a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
   b. de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;
        
4. Pakketreizen als bedoeld in artikel 7:500 BW en overeenkomsten van personenvervoer; 
5. Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodatie, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien en anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering;
6. Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering daarvan is voorzien;
7. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
8. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
9. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
10. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
11. Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de overeenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
12. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
13. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop;
14. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:
    
   a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
   b. de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.

Artikel 11 - De prijs

1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld. 
3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
    
   a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
   b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

Artikel 12 - Nakoming overeenkomst en extra garantie 

1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
2. Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

Artikel 13 - Levering en uitvoering

1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
4. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.
5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging


Opzegging:

1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
    
   a. te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
   b. tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
   c. altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.


Verlenging:

4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
5. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
6. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand. De opzegtermijn is ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
7. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.


Duur:

8. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

Artikel 15 - Betaling

1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
4. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.

Artikel 16 - Klachtenregeling

1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure. 
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer. 
3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten. 
4. Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van Thuiswinkel.org. De klacht wordt dan zowel naar de betreffende ondernemer als naar Thuiswinkel.org gestuurd. 
5. De consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

Artikel 17 - Geschillen

1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. 
2. Geschillen tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te leveren of geleverde producten en diensten, kunnen, met inachtneming van het hierna bepaalde, zowel door de consument als de ondernemer worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). 
3. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de consument zijn klacht eerst binnen bekwame tijd aan de ondernemer heeft voorgelegd. 
4. Leidt de klacht niet tot een oplossing dan moet het geschil uiterlijk 12 maanden na de datum waarop de consument de klacht bij de ondernemer indiende, schriftelijk of in een andere door de Commissie te bepalen vorm bij de Geschillencommissie aanhangig worden gemaakt. 
5. Wanneer de consument een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie, is de ondernemer aan deze keuze gebonden. Bij voorkeur meldt de consument dit eerst aan de ondernemer.
6. Wanneer de ondernemer een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie, zal de consument binnen vijf weken na een daartoe door de ondernemer schriftelijk gedaan verzoek, schriftelijk dienen uit te spreken of hij zulks ook wenst dan wel het geschil wil laten behandelen door de daartoe bevoegde rechter. Verneemt de ondernemer de keuze van de consument niet binnen de termijn van vijf weken, dan is de ondernemer gerechtigd het geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter. 
7. De Geschillencommissie doet uitspraak onder de voorwaarden zoals deze zijn vastgesteld in het reglement van de Geschillencommissie (www.degeschillencommissie.nl/over-ons/de-commissies/2404/thuiswinkel). De beslissingen van de Geschillencommissie geschieden bij wege van bindend advies. 
8. De Geschillencommissie zal een geschil niet behandelen of de behandeling staken, indien aan de ondernemer surseance van betaling is verleend, deze in staat van faillissement is geraakt of zijn bedrijfsactiviteiten feitelijk heeft beëindigd, voordat een geschil door de commissie op de zitting is behandeld en een einduitspraak is gewezen. 
9. Indien naast de Geschillencommissie Thuiswinkel een andere erkende of bij de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) of het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) aangesloten geschillencommissie bevoegd is, is voor geschillen betreffende hoofdzakelijk de methode van verkoop of dienstverlening op afstand de Geschillencommissie Thuiswinkel bij voorkeur bevoegd. Voor alle overige geschillen de andere erkende bij SGC of Kifid aangesloten geschillencommissie. 

Artikel 18 - Branchegarantie

1. Thuiswinkel.org staat garant voor de nakoming van de bindende adviezen van de Geschillencommissie Thuiswinkel door haar leden, tenzij het lid besluit het bindend advies binnen twee maanden na de verzending ervan ter toetsing aan de rechter voor te leggen. Deze garantstelling herleeft, indien het bindend advies na toetsing door de rechter in stand is gebleven en het vonnis waaruit dit blijkt, in kracht van gewijsde is gegaan. Tot maximaal een bedrag van €10.000,- per bindend advies, wordt dit bedrag door Thuiswinkel.org aan de consument uitgekeerd. Bij bedragen groter dan €10.000,- per bindend advies, wordt €10.000,- uitgekeerd. Voor het meerdere heeft Thuiswinkel.org een inspanningsverplichting om ervoor te zorgen dat het lid het bindend advies nakomt.
2. Voor toepassing van deze garantie is vereist dat de consument een schriftelijk beroep hierop doet bij Thuiswinkel.org en dat hij zijn vordering op de ondernemer overdraagt aan Thuiswinkel.org. Indien de vordering op de ondernemer meer bedraagt dan €10.000,-, wordt de consument aangeboden zijn vordering voor zover die boven het bedrag van €10.000,- uitkomt over te dragen aan Thuiswinkel.org, waarna deze organisatie op eigen naam en kosten de betaling daarvan in rechte zal vragen ter voldoening aan de consument.

Artikel 19 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. 

Artikel 20 - Wijziging van de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel

1. Thuiswinkel.org zal deze algemene voorwaarden niet wijzigen dan in overleg met de Consumentenbond. 
2. Wijzigingen in deze voorwaarden zijn slechts van kracht nadat deze op daartoe geëigende wijze zijn gepubliceerd, met dien verstande, dat bij toepasselijke wijzigingen gedurende de looptijd van een aanbod de voor de consument meest gunstige bepaling zal prevaleren.


Thuiswinkel.org

www.thuiswinkel.org

Horaplantsoen 20, 6717 LT Ede

Postbus 7001, 6710 CB Ede
 


Bijlage I: Modelformulier voor herroeping


Modelformulier voor herroeping


(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)

a. Aan: [ naam ondernemer]
    [ geografisch adres ondernemer]
    [ faxnummer ondernemer, indien beschikbaar]
    [ e-mailadres of elektronisch adres van ondernemer] 
    
b. Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende
    de verkoop van de volgende producten: [aanduiding product]*
    de levering van de volgende digitale inhoud: [aanduiding digitale inhoud]*
    de verrichting van de volgende dienst: [aanduiding dienst]*,
    herroept/herroepen*
     
    
c. Besteld op*/ontvangen op* [datum bestelling bij diensten of ontvangst bij producten]   
d. [Naam consumenten(en)] 
e. [Adres consument(en)] 
f. [Handtekening consument(en)] (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend) 


* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.
 

Download hier het Europees herroepingsformulier

Download algemene voorwaarden

 

Garantievoorwaarden van Miele Nederland B.V., van toepassing op nieuwe apparatuur.

I. Definities
1. In deze Garantievoorwaarden wordt verstaan onder:

Consument Iedere natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf.
Dealer Iedere natuurlijke persoon of rechtspersoon die handelt in het kader van zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit, al dan niet mede via een andere persoon die namens hem of voor zijn rekening optreedt en die door Miele is geautoriseerd als wederverkoper van Miele-producten.
Garantiebewijs De factuur of de aankoopnota en indien van toepassing bij Professionele kopers het overdrachtsprotocol.
Huishoudelijke apparatuur Miele-producten die in de regel aan Consumenten worden verkocht.
Leverdatum De dagdatum waarop het product in de macht van de Consument of Professionele koper is gesteld zoals die is vermeld op het Garantiebewijs.
Miele Miele Nederland B.V.
Adres: De Limiet 2, 4131 NR Vianen
Postadres: Postbus 166, 4130 ED Vianen
Telefoon: (0347) 37 88 88
Fax: (0347) 37 83 91
E-mail: info@miele.nl
Website: www.miele.nl
IBAN: DE16512106009223964017
BTW-nummer: NL 001237214B01
KvK Utrecht: 23040938 
Nieuwe apparatuur Huishoudelijke apparatuur en Professionele apparatuur die na het einde van hun productieproces ongebruikt zijn gebleven tot het moment van verkoop en levering aan de Consument of Dealer. Apparaten die als demonstratiemodel hebben gediend worden daaronder niet begrepen.
Professionele apparatuur Miele-producten die in de regel niet aan Consumenten worden verkocht.
Professionele koper Iedere natuurlijke persoon of rechtspersoon die handelt in het kader van zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit, al dan niet mede via een andere persoon die namens hem of voor zijn rekening optreedt, niet zijnde een Dealer.
Toebehoren Accessoires bij en onderdelen van Nieuwe apparatuur die niet duurzaam bevestigd zijn aan of in het apparaat en waarvan de aanwezigheid niet noodzakelijk is voor het functioneren van het apparaat.
Verbruiksgoederen Goederen die door het gebruik ervan ophouden te bestaan.
Voorschriften De voorschriften zoals die blijken uit de handleiding bij het desbetreffende nieuwe apparaat.

II. Duur en aanvang van de Garantievoorwaarden
1. Miele verleent vanaf de aflevering van de Nieuwe apparatuur twee (2) jaar fabrieksgarantie op Huishoudelijke apparatuur en één (1) of twee (2) jaar fabrieksgarantie op Professionele apparatuur, afhankelijk van de opgave bij het specifieke apparaat.

2. De garantietermijn voor Nieuwe apparatuur begint op de Leverdatum.

3. Door reparaties en vervangingsleveringen wordt de termijn van de fabrieksgarantie niet verlengd.

III. Voorwaarden
1. De Nieuwe apparatuur moet bij een Dealer of bij Miele zijn gekocht binnen de EU, in Zwitserland of in Noorwegen en in de genoemde landen ook zijn opgesteld.

2. Op verzoek van Miele moet het Garantiebewijs worden getoond.

3. Voor wat betreft Consumenten geldt dat de aanspraken onder deze Garantievoorwaarden gelden naast de aanspraken die Consumenten op grond van de wet hebben ten opzichte van degene waarbij de Consument de Nieuwe apparatuur heeft gekocht en doen aan die rechten op geen enkele wijze afbreuk. Samengevat zijn die verschillende rechten de volgende:

  Nederlands consumentenrecht Miele fabrieksgarantie
twee jaar
Miele-Service-Certificaat*
tien jaar
(indien overeengekomen)
 
Reparatie en vervanging

Dekking voor storingen door gebreken indien het product niet voldoet aan hetgeen een consument in redelijkheid mag verwachten.

Storingen die zich voordoen worden hersteld of het product wordt vervangen, met inachtneming van garantievoorwaarden. Storingen die zich voordoen worden hersteld of het product wordt vervangen, met inachtneming van voorwaarden van dit certificaat.
Duur van aanspraken Duur is niet vast maar moet per geval worden vastgesteld op basis van hetgeen een consument redelijkerwijze van het product mag verwachten op het punt van gebreken. 2 jaar na levering. 10 jaar na levering, met uitzondering van stofzuigers waarbij een termijn van 5 jaar na levering geldt.
Kosten van dekking Geen. Geen.

Vaste prijs.

 

Wie aan te spreken De verkoper van het product. Miele Nederland, eventueel via de Dealer. Miele Nederland, eventueel via de Dealer.
Aard van de reparatie service Informatie beschikbaar bij verkoper. Miele Service Dienst komt bij u thuis (behoudens stofzuigers). Miele Service Dienst komt bij u thuis (behoudens stofzuigers).
Reparatie of vervanging in het buitenland
Informatie beschikbaar bij verkoper.
Ja, binnen EU landen, Zwitserland en Noorwegen. Ja, binnen EU landen, Zwitserland en Noorwegen.

* Vanaf 21 september 2016 is de verkoop van een Miele-Service-Certificaat beëindigd.

4. Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie

IV. Inhoud en omvang van de garantie
1. Gebreken worden binnen een redelijke termijn kosteloos verholpen, hetzij door reparatie, hetzij door de betreffende onderdelen te vervangen. De hieruit voortvloeiende kosten (transportkosten, voorrijkosten, arbeidsloon en kosten van onderdelen) zijn voor rekening van Miele. De vervangen onderdelen of apparaten worden eigendom van Miele.

2. De garantie omvat geen verdergaand recht op schadevergoeding jegens Miele, tenzij de door Miele aangewezen en met de werkzaamheden belaste Technicus met opzet of grof nalatig heeft gehandeld.

3. De garantie omvat niet de levering van verbruiksgoederen en toebehoren.

V. Beperking van de garantie
Buiten de garantie vallen gebreken en storingen als gevolg van:
1. onjuiste opstelling of installatie, bijvoorbeeld door het niet in acht nemen van de geldende (veiligheids)voorschriften of de aanwijzingen in de gebruiks-, installatie- en/of montagehandleiding.

2. onjuist gebruik, alsmede onjuiste bediening of belasting.

3. afwijkende specificaties van een apparaat dat in een ander EU-land, in Zwitserland of Noorwegen is gekocht, waardoor het apparaat niet of slechts beperkt bruikbaar is.

4. externe invloeden, zoals transportschade, schade als gevolg van stoten of slaan, schade door weersinvloeden of andere natuurlijke verschijnselen.

5. reparaties en aanpassingen die zijn uitgevoerd door serviceorganisaties die niet door Miele voor deze werkzaamheden zijn geschoold en geautoriseerd.

6. gebruik van niet-originele onderdelen en niet door Miele vrijgegeven toebehoren.

7. het niet uitvoeren van de onderhouds- en reinigingswerkzaamheden zoals voorgeschreven in de gebruiksaanwijzing.

8. het niet functioneren van onderdelen die u als klant op eenvoudige wijze zelf kunt vervangen en waarvan de vervanging inde gebruiksaanwijzing van het betrokken apparaat is beschreven, zoals bijvoorbeeld verlichting.

9. stroom- en spanningsschommelingen, die buiten het door Miele aangegeven tolerantiebereik liggen.

VI. Gegevensbescherming
1. De mogelijkheid bestaat dat Miele bepaalde persoonsgegevens, zoals de naam, het privé of zakelijk adres en het e-mailadres van een Consument verzamelt. Miele zal deze persoonsgegevens uitsluitend gebruiken voor het verwerken van uw opdracht en voor de afhandeling van garantieaanspraken. De persoonsgegevens mogen door Miele worden gekopieerd, gebruikt en opgeslagen overeenkomstig de wettelijke regeling op het gebied van gegevensbescherming, maar zullen niet worden geopenbaard aan derden, tenzij dit door de wet wordt vereist.

Reparatievoorwaarden van Miele Nederland B.V., van toepassing op reparatieopdrachten aan Miele Nederland B.V.

I. Definities
1. In deze Reparatievoorwaarden wordt verstaan onder:

Consument Iedere natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf.

Dealer

 

Iedere natuurlijke persoon of rechtspersoon die handelt in het kader van zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit, al dan niet mede via een andere persoon die namens hem of voor zijn rekening optreedt en die door Miele is geautoriseerd als wederverkoper van Miele-producten.
Garantievoorwaarden De garantievoorwaarden van Miele Nederland B.V., van toepassing op nieuwe apparatuur.
Huishoudelijke apparatuur Miele-producten die in de regel aan Consumenten worden verkocht.

Miele

 

 

 

 

 

 

Miele Nederland B.V.
Adres: De Limiet 2, 4131 NR Vianen
Postadres: Postbus 166, 4130 ED Vianen
Telefoon: (0347) 37 88 88
Fax: (0347) 37 83 91
E-mail: info@miele.nl
Website: www.miele.nl
IBAN: DE16512106009223964017
BTW-nummer: NL 001237214B01
KvK Utrecht: 23040938
Professionele apparatuur Miele-producten die in de regel niet aan Consumenten worden verkocht.
Professionele koper Iedere natuurlijke persoon of rechtspersoon die handelt in het kader van zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit, al dan niet mede via een andere persoon die namens hem of voor zijn rekening optreedt, niet zijnde een Dealer.
Technicus Een door Miele aangewezen technicus die met toestemming van Miele het defecte apparaat onderzoekt en, indien mogelijk, repareert.

II. Toepasselijkheid
1. Deze Reparatievoorwaarden zijn van toepassing op door Dealers, Professionele kopers en Consumenten gegeven reparatieopdrachten aan Miele.

2. Op dergelijke reparatieopdrachten zijn respectievelijk ook de Algemene Verkoopvoorwaarden voor Dealers en Professionele kopers en de Algemene Verkoopvoorwaarden voor Consumenten van toepassing.

3. Een Consument kan in het geval van een reparatie aan een Huishoudelijk apparaat tevens een beroep doen op de Vlehan Reparatievoorwaarden zoals die te vinden zijn op www.vlehan.nl en welke van toepassing zijn op het moment van het sluiten van de Overeenkomst.

4. Deze Reparatievoorwaarden zijn niet van toepassing op reparaties die voortvloeien uit de Miele Garantievoorwaarden of de wettelijke regeling omtrent koop.

III. Offerte
1. Offerte voor alle Miele apparaten behoudens koffieautomaten: Alvorens een reparatie wordt uitgevoerd, zal een Technicus een onderzoek uitvoeren naar de vermoedelijke oorzaak van de gemelde storing. Hiervoor wordt een Service Fee in rekening gebracht. Aan de hand van dit onderzoek zal Miele een zo nauwkeurig mogelijke begroting opstellen van de benodigde onderdelen, arbeidsloon en eventuele bijkomende kosten.

2. Offerte in geval van een Miele koffieautomaat: In geval van een Miele koffieautomaat zal een Technicus de vermoedelijke oorzaak van de gemelde storing onderzoeken. Hiervoor wordt een Service Fee in rekening gebracht. Aan de hand van dit onderzoek zal Miele een zo nauwkeurig mogelijke begroting opstellen met als doel herstel van de werking van de koffieautomaat.

a) In geval de werking van het apparaat kan worden herstelt zonder additionele onderdelen zal de Technicus de onderhoudsservice Coffee Care uitvoeren.

b) In geval additionele onderdelen benodigd zijn om de werking van het apparaat te herstellen, zal de Technicus, met uitzondering van de onder sub c), d) en e) genoemde situaties, adviseren Coffee Care+ uit te voeren.

c) Miele behoudt zich het recht voor om Miele koffieautomaten af te wijzen voor behandeling, bijvoorbeeld als een goede werking van het apparaat niet langer gegarandeerd kan worden en/of onderdelen niet meer voorhanden zijn.

d) Om in aanmerking te komen voor de onder sub a) en b) vermelde servicetarieven dient de Miele koffieautomaat conform de voorschriften uit de handleiding te zijn onderhouden en gebruikt. Beschadigingen en mankement die zijn ontstaan door onheil van buitenaf of onjuist gebruik worden op basis van de onder sub f) toegelichte prijsopgave herstelt.

e) De Coffee Care tarieven zijn alleen van toepassing wanneer er sprake is van huishoudelijk of soortgelijk gebruik. In geval er geen sprake is van huishoudelijk of vergelijkbaar gebruik vindt herstelling plaats op basis van de onder sub f) toegelichte prijsopgave.

f) In geval herstel plaatsvindt op basis van prijsopgave, zoals  bedoeld onder sub d) en e) van artikel III.2, zal standaard de onderhoud service Coffee Care worden uitgevoerd en berekend. Indien verdere reparatie nodig is, waarbij additionele onderdelen worden gebruikt, zal de technicus een zo nauwkeurig mogelijke begroting opstellen van de benodigde onderdelen en extra arbeidstijd.

3. Desgevraagd zal deze begroting schriftelijk aan de Consument of Dealer/Professionele koper worden overgelegd.

4. Indien de Consument of Dealer/Professionele koper besluit op basis van de begroting de reparatie niet te laten uitvoeren, worden alleen de voorrijkosten en het arbeidsloon in rekening gebracht. Ten aanzien van de Consument zal daartoe voorafgaand aan het ontstaan van deze verplichting worden gespecificeerd op welke wijze de voorrijkosten en het arbeidsloon (de Service Fee) worden berekend.

IV. Uitvoering van de reparatieopdracht
1. Indien tijdens de uitvoering van de reparatie duidelijk wordt dat de begroting zal worden overschreden, zal Miele overleg plegen met de Consument, Dealer of Professionele koper en desgewenst een herziene begroting opstellen. Artikel III.3 uit deze Reparatievoorwaarden is van overeenkomstige toepassing.

2. Indien een tweede servicebezoek voor dezelfde reparatie noodzakelijk is, zullen voor dit tweede servicebezoek geen voorrijkosten in rekening worden gebracht.

3. De Consument of Dealer/Professionele koper ontvangt een gespecificeerde rekening met betrekking tot de uitgevoerde reparatie.

4. Reparaties worden uitgevoerd op het bij de opdracht opgegeven adres. Reparaties aan stofzuigers worden in de regel uitgevoerd in de werkplaats van Miele op de (4131 PA) Laanakkerweg 2 te Vianen.

5. Het transport van het product van en naar Miele geschiedt voor rekening en risico van de Consument of Dealer/Professionele koper.

V. Betaling

1. Betaling van reparaties aan huishoudelijke apparatuur wordt in de eerste plaats voldaan middels de betaalterminal die de technicus bij zich draagt, er kan betaald worden middels creditcard of pinpas met een logo van Visa, V PAY, Mastercard, Maestro of American Express. Het is niet mogelijk om contant af te rekenen.

U kunt ook NFC betalingen doen via Google en Apple Pay.

2. Betaling van reparaties aan professionele apparatuur vindt plaats door middel van een SEPA-incassomachtiging of in specifieke gevallen middels een factuur achteraf.

3. Bij betaling middels een factuur achteraf zal Miele administratiekosten in rekening brengen. De hoogte van deze kosten zijn gepubliceerd op www.miele.nl.

VI. Garantie op de uitgevoerde reparaties
1. Op door Miele uitgevoerde reparaties geldt een garantietermijn van één (1) jaar op materiaal-, constructie- en/of reparatiefouten. De reparatienota geldt als Garantiebewijs.

2. Buiten de garantie op uitgevoerde reparaties vallen gebreken en storingen als gevolg van het normale gebruik van het apparaat, die worden veroorzaakt door of aan, al dan niet bij de reparatie vervangen, onderdelen die vanwege hun aard en afhankelijk van de intensiteit van het gebruik slijten, zoals rubbers, kunststof en glas.

VII. Gegevensbescherming
1. De mogelijkheid bestaat dat Miele bepaalde persoonsgegevens, zoals de naam, het privé of zakelijk adres en het e-mailadres verzamelt. Miele zal deze persoonsgegevens uitsluitend gebruiken voor het verwerken van uw reparatieopdracht en voor de afhandeling van eventuele daaruit voortvloeiende garantieaanspraken. De persoonsgegevens mogen door Miele worden gekopieerd, gebruikt en opgeslagen overeenkomstig de wettelijke regeling op het gebied van gegevensbescherming, maar zullen niet worden geopenbaard aan derden, tenzij dit door de wet wordt vereist.

_____________________________________

Over ons
_____________________________________

Wie is Miele.nl?

Miele.nl is de website van het bedrijf Miele Nederland B.V., een onafhankelijk, zelfstandig en traditiebewust familiebedrijf dat reeds jaren hoogwaardige huishoudelijke apparaten verkoopt aan tevreden consumenten. De bedrijfsfilosofie is gebaseerd op zes basispijlers: kwaliteit, het Miele-merk, mensen, consumenten en klanten, continue verbeteringen en respect. Miele hanteert deze pijlers ook voor haar website en voor haar online shop, www.miele.nl/shop.

Wat kan ik bestellen via de Miele online shop?
Via de online shop van Miele kun je originele Miele producten bestellen zoals alle accessoires voor Miele apparaten. Het assortiment bestaat onder andere uit stoomovenpannen, braadpannen voor ovens, stofzuigzakken, filters voor stofzuigers, alle onderhouds-, reinigings- en ontkalkingsproducten en de eigen Miele was- en afwasmiddelen uit de Miele Care Collection. Ons meest bekende wasmiddel UltraPhase 1 en UltraPhase 2, speciaal voor wasmachines voorzien van TwinDos technologie, is vanzelfsprekend ook verkrijgbaar in de Miele Shop.

Wat zijn de voorwaarden?
De algemene verkoopvoorwaarden van de Miele online shop vind je op de website, via de link onderaan iedere pagina of via deze link. Onze voorwaarden zijn 100% in overeenstemming met de voorwaarden van Thuiswinkel.org.

Is het veilig winkelen op jullie site?
Bestellen bij Miele is 100% veilig. Voor alle online betalingen werkt Miele samen met Global Collect, dat behoort tot de marktleiders in Europa inzake online betalingsverkeer. Alle persoonlijke gegevens, zoals naam, adres, bestelhistorie en kredietkaartnummer, worden versleuteld via een veilige server software (SSL) om een maximale veiligheid te verzekeren. Bovendien kan de informatie niet onderschept worden bij het doorsturen ervan naar onze website.

Ik wil niet via de computer bestellen, kan dat ook?
Je kunt alle producten ook telefonisch bestellen. Dit kan maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 17:00 uur op 0347 37 88 88. Wij helpen je graag!

Contact opnemen met Miele Nederland
Miele Nederland b.v.
De Limiet 2
4131NR Vianen
Tel: 0347 37 88 88
info@miele.nl

_____________________________________

Zoeken en bestellen
_____________________________________

Hoe kan ik zoeken op de site? 

Je kunt op 2 verschillende manieren producten zoeken op onze site:

  • Via de zoekfunctie rechts bovenaan elke pagina. Geef een zoekterm in en klik op het vergrootglas
  • Via de productnavigatie onder 'Producten'.

De zoekresultaten worden op volgorde van relevantie getoond.

Hoe kan ik een artikel selecteren?
Klik op het winkelwagentje dat bij elk artikel staat. Op deze manier voegt je het product meteen toe aan het winkelwagentje en kun je het bestellen.

Hoe kan ik zien of een bepaald product op voorraad is?    
De status van de voorraad wordt aangegeven bij het product. Producten die op voorraad zijn hebben een groen bolletje en een levertijd van 1-3 werkdagen. Producten niet op voorraad zijn zijn wel bestelbaar. De geschatte levertijd staat hiervoor aangegeven bij het product. 

Hoe kan ik bestellen?

  1. Als je een product gevonden hebt dat je wilt bestellen, klik dan op het winkelwagentje dat bij het artikel staat. Op deze manier voeg je het product toe aan uw winkelwagentje, waarin je alle producten kunt verzamelen die je wenst te bestellen. 
  2. Als je alles gevonden hebt wat je wilt aanschaffen, klik dan op de het winkelwagentje rechts bovenaan de webpagina.
  3. Er zal nadat je de inhoud van de winkelmand hebt beoordeeld in het vervolgscherm gevraagd worden of je een nieuwe klant bij ons bent of niet.
    a. Ben je een nieuwe klant, registreer dan de adresgegevens en het e-mailadres en kies een wachtwoord om voor toekomstige bestellingen makkelijk toegang te krijgen tot het beveiligde gedeelte van de website.
    b. Ben je al geregistreerd? Vul dan het e-mailadres en wachtwoord in. Zo krijg je meteen de gegevens te zien die je de vorige keer hebt ingegeven. Wanneer je het wachtwoord vergeten bent klik dan op “wachtwoord vergeten” om een nieuw wachtwoord aan te vragen.
  4. Als alle gegevens zijn ingevuld, kun je een betalingswijze kiezen en de bestelling afronden. Je krijgt een orderbevestiging van de bestelling via e-mail.

_____________________________________

Betalen
_____________________________________

Hoe kan ik betalen?

Je kunt betalen met iDeal of creditcard:

  • Geef bij betaling via iDeal aan via welke bank je wenst te betalen. Bij de volgende stap verschijnt het bekende betaalscherm van je eigen bank. Het kan zijn dat je tijdens het betaalproces een paslezer of TAN-code nodig hebt.
  • Bij betaling met een creditcard kies je de gewenste kaartsoort. Vervolgens vul je de kaartgegevens in. Het bedrag ten laste van de kaart wordt gereserveerd en pas na levering afgeschreven.

Het betaalsysteem van de Miele Shop is 100% veilig en wordt regelmatig getoetst op alle mogelijke beveiligingsvoorwaarden. De verbinding met de Miele Shop-pagina’s voor uw klantgegevens en betaling zijn altijd via een beveiligde verbinding. (SSL)

Is betalen met creditcard of iDeal veilig?
Bestellen bij Miele is 100% veilig. Voor alle online betalingen werkt Miele samen met Global Collect, dat behoort tot de marktleiders in Europa inzake online betalingsverkeer.
Alle persoonlijke gegevens, inclusief naam, adres, bestelhistorie en creditcardnummer, worden versleuteld via een veilige server software (SSL) om een maximale veiligheid te verzekeren. 

Waarom moet ik elke keer opnieuw mijn kaartnummer ingeven bij een nieuwe bestelling?
Om de gegevens van de kaart nog beter te beveiligen, slaan wij deze gegevens nergens op. De betaalserver heeft daarom steeds de gegevens opnieuw nodig als je wilt betalen.
 
Ik ontving een factuur, maar ik heb toch al betaald?
Wij versturen de factuur samen met de producten. Via het betaalsysteem van onze site heb je al een betaling gedaan of gepland. De door jou gekozen betaalwijze vind je terug op de factuur. 

Ik heb een artikel teruggestuurd, maar nog geen terugbetaling ontvangen?
Wij storten het aankoopbedrag en de eventuele leveringskosten voor de
heenzending binnen 14 dagen na herroeping terug. Wij hebben het recht te wachten totdat wij het pakket
hebben ontvangen, of totdat je hebt aangetoond dat je het pakket heeft opgestuurd. Mocht je na enige tijd nog geen betaling ontvangen hebben, neem dan contact op via info@miele.nl.

_____________________________________

Annuleren
_____________________________________

Hoe kan ik een bestelling annuleren?

Je kunt een bestelling annuleren door een mail te sturen naar info@miele.nl of telefonisch contact op te nemen via 0347 37 88 88. Meldt ons s.v.p. ook het ordernummer, wat je ontvangen hebt tijdens het bestelproces en in wat er in de e-mailbevestiging staat. Mocht je de bestelling reeds betaald hebben, dan zullen wij het bedrag zo snel mogelijk terugstorten.

Ik wil een bestelling annuleren, maar deze is al door Miele verstuurd. Wat moet ik nu doen?
Je kunt het artikel na ontvangst retourneren samen met het retourformulier die bij de order zit. Lees hier onze retourprocedure.

Kan ik een ander artikel in de plaats bestellen?
Als je een besteld artikel wilt ruilen voor een ander artikel, verzoeken wij je het bestelde artikel te annuleren of terug te sturen en een nieuwe order te plaatsen voor het nieuwe artikel. Je voert dan een nieuwe betaling uit voor het nieuwe artikel en wij betalen je het eerste artikel terug, mocht je deze reeds betaald hebben.

_____________________________________

Verzenden
_____________________________________

Hoeveel verzendingskosten moet ik betalen?
Bestellingen vanaf € 39,95 hebben geen verzendkosten. Voor bestellingen onder € 39,95 wordt € 4,95 verzendkosten berekend.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?
De producten worden bij je bezorgd binnen 48 uur nadat de order is geplaatst, op het aangegeven adres van levering. Als je niet aanwezig bent op het moment van aanbieden, dan zal de vervoerder een bericht voor achterlaten, waarmee je een nieuwe afspraak voor levering kunt maken. Bestellingen worden bezorgd door PostNL. Op zondag vinden er geen leveringen plaats.

Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres dan mijn woonadres ontvangen?
Je kunt bij het invullen van de gegevens een ander leveringsadres kiezen dan het woonadres. De factuur zal dan aan jou gericht zijn, maar het pakket met de producten zal worden afgegeven op het gekozen leveringsadres. Wij adviseren een leveringsadres te kiezen waar iemand aanwezig is tussen 9.00 en 17.00 uur om het pakket in ontvangst te kunnen nemen.
 
Kan ik de levering van mijn bestelling volgen?
Je kunt dit doen via de website van PostNL. Na het aanmaken van een persoonlijk profiel, ontvang je van PostNL een mail met meer info over de levering, zodra het pakket bij hen is. Je kunt ook de App van PostNL gebruiken om zo op de hoogte gehouden te worden.

Ik was niet thuis toen mijn bestelling geleverd werd, wat nu?
Als je niet aanwezig bent op het moment van aanbieden, dan laat de bezorger een schriftelijk bericht achter. Het kan zijn dat het pakket bij de buren is afgeleverd, dit staat vermeld op het bericht.

Ik heb meerdere artikelen besteld, maar slechts één ontvangen?
Het kan voorkomen dat sommige producten uit een ander magazijn geleverd worden. Hierdoor is het mogelijk dat de bestelling van meerdere artikelen in deelleveringen en op verschillende dagen bezorgd wordt. De meeste onderdelen en onderhoudsproducten versturen wij direct vanuit onze fabriek in Duitsland, andere producten worden vanuit Vianen verstuurd.
Ook kan het zijn dat sommige reinigingsproducten door hun chemische samenstelling niet samen met andere producten vervoerd mogen worden. De vloeibare ontkalkingsvloeistof voor de drukstoomovens is een dergelijk product. Bestel je deze vloeistof tegelijk met andere producten, dan zal dit product apart geleverd worden.

_____________________________________

Terugsturen
_____________________________________

Hoe kan ik een artikel terugsturen?

Bekijk onze retourprocedure.

Ik ontving een beschadigd artikel, wat nu?
Als je een product ontvangen dat beschadigd is, dan kun je ons hiervan volgens de retourprocedure op de hoogte brengen en het product retourneren. 

Ik heb een ander artikel ontvangen dan ik besteld heb, wat nu?
Als je een product ontvangen dat je niet besteld hebt, dan kun je ons hiervan volgens de retourprocedure op de hoogte brengen en het product op dezelfde manier als andere retouren terug sturen. 

Kan ik een ander artikel in de plaats bestellen?
Als je een besteld artikel wilt ruilen voor een ander artikel, verzoeken wij je het bestelde artikel te annuleren of terug te sturen en een nieuwe order te plaatsen voor het nieuwe artikel. Je voert dan een nieuwe betaling uit voor het nieuwe artikel en wij betalen je het eerder bestelde artikel terug, als deze al betaald is.

Ik heb een artikel teruggestuurd, maar nog geen terugbetaling ontvangen.
Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij hebben het recht te wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat je aangetoond hebt deze te hebben opgestuurd. Mocht je na enige tijd nog geen betaling ontvangen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via info@miele.nl."

_____________________________________

Mijn Miele account
_____________________________________

Waarom moet ik mij registreren?
Aan de hand van je e-mailadres en het door jou gekozen wachtwoord kun je het overzicht inzien van bestellingen, reparatie-aanvragen, aanvullende garanties en apparaten die in je bezit zijn. Als jij je bij een nieuw bezoek aanmeldt, zie je een overzicht van alles wat je ooit bij ons besteld hebt en van je persoonlijke gegevens. Zo hoeft je niet alles opnieuw in te geven bij een volgende bestelling.

Om veiligheidsredenen zijn er verschillende eisen aan het wachtwoord voor je Mijn Miele account. Het wachtwoord dient een lengte te hebben van minimaal 8 karakters, waarvan 2 cijfers. Ook dienen de eerste 3 karakters verschillend te zijn.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?
Als je probeert aan te melden, maar het wachtwoord niet meer weet, dan kun je eenvoudig een nieuw wachtwoord aanvragen door op ‘Wachtwoord vergeten’ te klikken en het e-mailadres in te geven. Wij sturen je dan onmiddellijk een nieuw wachtwoord per e-mail toe. Wij raden je aan dit wachtwoord direct te wijzigen naar een voor jou makkelijk te onthouden wachtwoord. Dit kan nadat je ingelogd bent, bij 'Mijn gegevens'.

Ik kan niet inloggen, wat nu?
Als jij je probeert aan te melden maar het systeem meldt een “ongeldige inlog”, dan kunt je snel jouw profiel herstellen en een nieuw wachtwoord aanvragen door op ‘Wachtwoord vergeten’ te klikken. Je profiel wordt hierdoor opnieuw vrijgegeven en je ontvangt een nieuw wachtwoord per e-mail. Het oude wachtwoord is dan niet meer geldig.

Kan ik mijn vorige bestelling opnieuw bestellen?
Als je aangemeld bent, zie je een overzicht van alle eerdere bestellingen. Het is mogelijk om de gewenste producten eenvoudig en snel opnieuw in het winkelwagentje te plaatsen door op ‘Bestellen en betalen’ te klikken en het betaalproces af te ronden.

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?
Als je bent aangemeld, kun je alle persoonlijke gegevens wijzigen bij 'Mijn gegevens'. Met de button “opslaan” worden de nieuwe gegevens opgeslagen in ons systeem.

_____________________________________

Service 
_____________________________________

Wat is een Miele Servicepartner 

Naast onze eigen technici hebben we verdeeld over het land Miele Servicepartners. Miele Servicepartners zijn door Miele getraind en gecertificeerd. Ze hebben veel kennis van- en ervaring in het repareren van Miele-apparaten. Naast de mogelijkheid om te overleggen met de technische dienst van Miele, zijn Miele Servicepartners geautoriseerd om onder de voorwaarden van de Miele-fabrieksgarantie en het MSC te repareren. Wil je weten welke servicepartner bij jou in de buurt zit? We informeren je graag telefonisch en zijn bereikbaar via 0347 37 88 88. 

_____________________________________

Klachten
_____________________________________

Ik heb een klacht, waar kan ik mij melden?
Hieronder vind je onze contactgegevens, zodat je ons eenvoudig kunt bereiken op de wijze die je het liefst gebruikt. Wij streven ernaar iedere klacht uiterlijk binnen 3 werkdagen inhoudelijk te beantwoorden. Voor alle volledigheid vind je hieronder ook een overzicht van de mogelijkheden waarop jij een klacht kunt melden.

 

Communicatiemiddel Bereikbaar via Bereikbaarheid
Telefoon 0347 37 88 88

Maandag - Vrijdag
08.00 tot 20.00 uur

Zaterdag
08.30 tot 17.00 uur

 
WebCare

Twitter

Facebook

24/7

Je bericht wordt gelezen en zo spoedig mogelijk beantwoord op:

Maandag - Vrijdag
08.00 tot 20.00 uur

Zaterdag
08.30 tot 17.00 uur

 
Website Contactformulier 24/7  

 

Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht?
Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag.
Website: www.sgc.nl. Tevens kun je de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ORD Platform.

Algemene voorwaarden contract Professionele Reparateur

1. Geldigheid, contracttaal, opslag van de contracttekst

1.1 Deze Algemene voorwaarden (‘voorwaarden’) gelden voor

  1. het gebruik van de Miele webshop door professionele reparateurs (‘shop’); en  
  2. het kopen of bestellen (1) van Miele onderdelen door professionele reparateurs (‘onderdelen’), (2) van Miele software en overige digitale producten door professionele reparateurs (‘digitale producten’) en (3) de toegang - gratis en tegen betaling - tot informatie voor het uitvoeren van reparaties en onderhoud door professionele reparateurs (‘diensten’)
     

tussen ons, Miele Nederland B.V., De Limiet 2, 4131 NR Vianen (geregistreerd in het handelsregister onder nummer 23040938) (‘Miele’ of ‘wij’) en u als professionele reparateur (‘reparateur’ of ‘u’) (Miele en reparateur worden hierna ook gezamenlijk aangeduid als ‘partijen’). Afwijkende voorwaarden van de kant van de reparateur accepteren wij niet. Dat geldt ook, als we deze afwijkende voorwaarden niet nadrukkelijk tegenspreken.

1.2 De shop en de via de shop verkrijgbare onderdelen, digitale producten en diensten zijn uitsluitend toegankelijk voor natuurlijke personen of rechtspersonen die handelen in het kader van hun handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit.

1.3 De voertaal is Nederlands.

1.4 Wij slaan de tekst van de overeenkomst op. Deze kan evenals de in het verleden gedane bestellingen ingezien worden in het desbetreffende klantaccount. Deze voorwaarden kunnen te allen tijde in het klantaccount ingezien, gedownload, opgeslagen en geprint worden.
 

2. Algemene voorwaarden voor het gebruik van de shop

Klantaccount

2.1 Voordat de reparateur voor het eerst gebruik gaat maken van de shop, moet hij zich registreren. Als hij de gegevens ingevoerd heeft, kan de reparateur met de ‘Registreren’-button het registratieproces in gang zetten en een registratieverzoek naar Miele sturen. Het staat Miele vrij om, binnen de wettelijke kaders, een registratieverzoek goed of af te keuren.. Miele heeft het recht van de reparateur (1) een bewijs van vakbekwaamheid en (2) een bewijs van het bestaan van een passende aansprakelijkheidsverzekering te eisen.

2.2 De reparateur wordt vakbekwaam geacht als hij de technische bekwaamheid heeft om de betreffende Miele-producten te herstellen en aan de toepasselijke voorschriften voor reparateurs van elektrische apparatuur voldoet in de landen waar hij actief is. Van een passende aansprakelijkheidsverzekering is sprake als het een verzekering betreft die de uit de activiteit van de reparateur voortvloeiende aansprakelijkheid dekt.

2.3 Miele zal het registratieverzoek binnen vijf (5) werkdagen accepteren of afwijzen. Als Miele het registratieverzoek accepteert, zal Miele de registratie tegenover de reparateur aansluitend aan het registratieproces of achteraf per e-mail bevestigen. Als de reparateur geregistreerd is, wordt voor hem een klantaccount aangemaakt. De reparateur kan zich met zijn inloggegevens (e-mailadres en wachtwoord) aanmelden en gebruikmaken van de shop. 
 

Overige voorwaarden

2.4 Het is de verantwoordelijkheid van de reparateur, om aan de technische voorwaarden voor het gebruik van de shop, de onderdelen en de digitale producten en diensten te voldoen. De afzonderlijke specifieke voorwaarden staan in de beschrijvingen van de onderdelen en de digitale producten en diensten.
 

3. Onderdelen, digitale producten en diensten bestellen – totstandkoming van de overeenkomst en invoerfouten corrigeren

De weergave en presentatie van de onderdelen, de digitale producten en diensten is geen juridisch bindende aanbieding, maar een uitnodiging om te bestellen. Via het veld ‘naar de winkelwagen’ kunt u onderdelen, digitale producten en diensten in de virtuele winkelwagen leggen, zonder dat u aangeeft, dat u wilt bestellen. De ingevoerde gegevens kunnen op elk moment gecontroleerd en gewijzigd worden. Voordat u uw bestelling plaatst, kunt u nog meer onderdelen, digitale producten en/of diensten in de winkelwagen plaatsen of er weer uit halen, door het symbool ‘prullenmand’ te selecteren. Pas als u op de button ‘bestellen tegen betaling’ klikt, is uw bestelling van de op de bestelpagina vermelde onderdelen, digitale producten en diensten bindend. De overeenkomst tussen u en Miele ten aanzien van de onderdelen, digitale producten en diensten komt tot stand, als wij uw bestelling door een orderbevestiging per e-mail direct na ontvangst van uw bestelling aannemen of door een aparte orderbevestiging.
 

4. Onderdelen, digitale producten en diensten

Algemeen

4.1 Informatie over de onderdelen, digitale producten en diensten, met name over de technische voorwaarden voor digitale producten en diensten, over het totale aanbod, de kosten en looptijden voor de digitale producten en diensten staat in de beschrijvingen in de shop. 

4.2 De afbeeldingen van de onderdelen, de digitale producten en diensten in de shop zijn uitsluitend als illustratie bedoeld. Het is mogelijk, dat de afbeelding van de onderdelen, de digitale producten en diensten in werkelijkheid afwijkt van de afbeeldingen in de shop.
 

Onderdelen

4.3 De reparateur is verplicht, onderdelen uitsluitend in het kader van aan hem gegeven reparatie-opdrachten voor originele Miele-producten te gebruiken. Het is de reparateur niet toegestaan om de door hem bestelde onderdelen voor commerciële doeleinden ten toon te stellen of aan derden ter beschikking te stellen of door te verkopen, anders dan gebruik door de reparateur voor de aan hem verstrekte reparatie-opdrachten. Onderdelen kunnen niet worden geretourneerd.

4.4 De geleverde onderdelen blijven, totdat al hetgeen de reparateur aan Miele verschuldigd is, uit welke overeenkomst dan ook, alsook uit hoofde van vorderingen wegens tekortkoming in de nakoming van zodanige overeenkomst met inbegrip van rente en kosten volledig aan Miele is voldaan, eigendom van Miele. Bij doorverkoop (waaronder wordt verstaan: het gebruik door de reparateur in het kader van aan hem gegeven reparatie-opdrachten) draagt de reparateur nu al de vordering van de doorverkoop aan een derde ter hoogte van de door Miele berekende waarde van de geleverde onderdelen met alle bijkomende rechten met voorrang aan Miele over. De reparateur is onder voorbehoud van herroeping gemachtigd, de vooraf overgedragen vorderingen te innen. De reparateur heeft alleen in het gebruikelijke, normale zakelijke verkeer het recht, de voorbehouden onderdelen door te verkopen onder voorwaarde, dat de reparateur met zijn afnemer een eigendomsvoorbehoud overeenkomt en de vorderingen uit de doorverkoop daadwerkelijk naar Miele gaan. Tot andere beschikkingen over de onderdelen, met name verpanding of eigendomsoverdracht tot zekerheid, heeft de reparateur niet het recht. De reparateur moet Miele direct informeren over verpandingen en overige ingrepen van derden. De reparateur heeft de plicht, de kosten van interventies te vergoeden. Als de betaling staakt, een insolventieproces wordt aangevraagd of begonnen of als een schikkingsprocedure wordt gestart, vervalt het recht op doorverkoop en inning van overgedragen vorderingen. Als de waarde van de voorbehouden zekerheden, die volgens de insolventieregeling onderhevig zijn aan uitzondering of vergoedingsuitzondering, meer dan 20% hoger is dan de vordering, bij zekerheden, die aan afzondering onderhevig zijn, meer dan 45%, dan heeft Miele op verzoek van de reparateur de plicht zekerheden naar keuze van Miele weer over te dragen of vrij te geven.

4.5 Miele garandeert, dat de onderdelen op het moment van de risico-overdracht de nadrukkelijk beloofde producteigenschappen en specificaties hebben. Mocht een geleverd onderdeel significant van de nadrukkelijk gegarandeerde producteigenschappen of specificaties afwijken (‘gebrek’), dan heeft Miele de keuze om het mankement te verhelpen of een onderdeel zonder gebreken te leveren. Als Miele meer dan vier (4) weken te laat het mankement verhelpt of het nieuwe onderdeel levert, als het mankement na een tweede poging nog niet verholpen kan worden of helemaal niet verholpen kan worden, dan heeft de reparateur het recht, de overeenkomst te ontbinden of de koopprijs te verlagen. Verdergaande aansprakelijkheden voor gebreken zijn uitgesloten. Wel behoudt de reparateur wettelijke aanspraken die voortvloeien uit de overname van een garantie voor de kwaliteit van een onderdeel. Zichtbare gebreken dienen uiterlijk binnen 1 werkdag na ontvangst van de onderdelen, verborgen gebreken uiterlijk binnen 1 werkdag na de ontdekking daarvan schriftelijk gemeld te worden. Als een gebrek te laat gemeld wordt, vervalt de aansprakelijkheid. Gebreken, die het gevolg zijn van onjuiste behandeling of van reparaties of ingrepen, die zonder toestemming van Miele zijn uitgevoerd, vallen niet onder de aansprakelijkheid. De aansprakelijkheid wegens gebreken vervalt na een jaar vanaf de levering van het gekochte onderdeel. Voor aanspraak op schadevergoeding op grond van een gebrek geldt nr. 10 van de voorwaarden.
 

Gebruik van de digitale producten en licentieovereenkomst voor eindgebruikers

4.6 De digitale producten worden in principe op basis van een vaststaand tijdsbestek van een (1) maand of twaalf (12) maanden voor gebruik aangeboden. Na afloop van dit vaste tijdsbestek eindigt het gebruiksrecht voor het digitale product automatisch, zonder dat opzegging nodig is. U bent natuurlijk vrij om het digitale product opnieuw via de shop te bestellen, mits het digitale product nog steeds aangeboden wordt. Als er niet nadrukkelijk iets anders tussen de reparateur en Miele is overeengekomen, verleent Miele de reparateur een niet exclusief, onherroepelijk en niet overdraagbaar recht op het gebruik van het digitale product door het telkens concreet overeengekomen aantal gebruikers (named user) en gedurende de overeengekomen looptijd, onder voorbehoud van de correcte betaling van de overeengekomen bedragen voor het gebruik van het digitale product en van de strikte naleving van alle geldende wetten, deze voorwaarden en de licentie-overeenkomst voor eindgebruikers (EULA), die de reparateur al voor plaatsing van de bestelling in de shop kan oproepen.
 

Gebruik van de diensten (tegen betaling)

4.7 De (te betalen) diensten worden in principe op basis van een vaststaand tijdsbestek van een (1) maand of twaalf (12) maanden voor gebruik aangeboden. Na afloop van dit vaste tijdsbestek eindigt de opdracht voor een dienst en dus ook het gebruiksrecht voor de dienst automatisch, zonder dat opzegging nodig is. U bent natuurlijk vrij om de dienst opnieuw via de shop te bestellen, mits de dienst nog steeds aangeboden wordt. Als er niet nadrukkelijk iets anders tussen de reparateur en Miele is overeengekomen, verleent Miele de reparateur een niet exclusief, onherroepelijk en niet overdraagbaar recht op het gebruik van de dienst, d.w.z. van de informatie voor het uitvoeren van reparaties en onderhoud voor professionele reparateurs, door het telkens concreet overeengekomen maximum aantal gebruikers (named user) en gedurende de overeengekomen looptijd, onder voorbehoud van de correcte betaling van de overeengekomen bedragen voor het gebruik van de dienst en van de strikte naleving van alle geldende wetten en deze voorwaarden.

4.8 U accepteert de volgende restricties en garandeert, dat u niet derden steunt bij het schenden van de volgende restricties of tot schending aanzet.

  1. U mag zonder voorafgaande toestemming de diensten niet verhandelen, verkopen, verhuren, er (sub-)licenties voor afgeven of de diensten op een andere manier voor derden toegankelijk maken;
  2. U mag de diensten niet met meer gebruikers (named user) gebruiken dan u uitdrukkelijk is toegestaan;
  3. U mag de diensten niet voor illegale activiteiten of doeleinden gebruiken. Verder mag u de diensten niet zo gebruiken, dat deze licentievoorwaarden of geldend recht, met name het geldende privacyrecht, of andere rechten van derden geschonden worden;
  4. U mag geen virussen of malware doorgeven of andere activiteiten veroorzaken, die de diensten of producten van Miele of de systemen en infrastructuren van Miele in gevaar brengen;
  5. U mag de diensten niet vertalen, decompileren, herontwikkelen of afgeleide werken maken, tenzij dat gebeurt door dwingende wettelijke regelingen of de ‘Miele Vulnerability Disclosure Policy’ het uitdrukkelijk toestaat.
     

5. Activering van digitale producten en diensten

Wij zullen de door u bestelde digitale producten en diensten onmiddellijk na acceptatie van uw bestelling en na afsluiting van een overeenkomst voor de digitale producten en diensten voor gebruik vrijgeven. Voor de digitale producten geven wij u een link, waarmee u het installatiebestand voor de digitale producten kunt oproepen en downloaden. 
 

6. Leveringsvoorwaarden en levertermijnen van onderdelen

6.1 Levering van de onderdelen geschiedt door onze externe distributeur. Op de bestelpagina verwijzen wij naar de exacte levertijden.

6.2 Wij verzenden de onderdelen nadat wij uw bestelling hebben aangenomen. De levertermijn begint dan op de eerste werkdag na aanname van de bestelling.

6.3 Levering van de onderdelen zal geschieden binnen 15 werkdagen.

6.4 Als wij door overmacht de opdracht niet kunnen uitvoeren, worden de levertermijnen verlengd met de duur van de belemmering. Begin en einde van zulke belemmeringen delen wij u onmiddellijk mee. Als hierdoor de levering meer dan een maand vertraagd wordt, hebben zowel u als wij het recht, de overeenkomst te ontbinden. Onder overmacht wordt onder andere, maar niet uitsluitend verstaan: elke niet voorzienbare stagnatie in de geregelde gang van zaken in de onderneming van Miele of in de onderneming van een derde van wie Miele goederen of diensten betrekt, kennelijke wijzigingen sedert het tot stand komen van de overeenkomst in de feitelijke omstandigheden welke direct of indirect de kostprijsfactoren of leveringsmogelijkheden beïnvloeden, verzuim en/of al dan niet toerekenbare tekortkomingen door of bij de leveranciers en/of onderaannemers van Miele en/of vervoerders, brand, werkstaking of uitsluiting, machinebreuk, wegblokkades, werkonderbrekingen, enige epidemie, pandemie of een andere civiele noodsituatie (zoals COVID-19 of enige mutatie daarvan), relletjes of oproer, oorlog, terrorisme, verlies of diefstal van werkmateriaal, overheidsmaatregelen, waaronder uitvoer-, invoer- of doorvoer-beperkingen, waaronder maar niet uitsluitend wordt verstaan de gevolgen van de Brexit, vorst of andere weersomstandigheden en de gevolgen daarvan die de  uitvoering van de overeenkomst door of namens Miele beïnvloeden en alle andere omstandigheden welke van dien aard zijn dat gebondenheid niet meer van Miele kan worden gevergd.

6.5 Mocht bij wijze van uitzondering een onderdeel na de koop niet op voorraad zijn, dan zullen wij u onmiddellijk informeren en u een vermoedelijke levertermijn noemen of u de levering van een vergelijkbaar product voorstellen.
 

7. Prijzen, betalingsmiddelen en betalingsvoorwaarden

7.1 Voor de registratie en het gebruik van de shop evenals voor het gebruik van de gratis diensten wordt geen vergoeding geïnd.

7.2 Voor de onderdelen en voor het gebruik van de digitale producten en diensten vraagt Miele de vermelde prijzen en vergoedingen. Bij alle genoemde vergoedingen en prijzen gaat het om nettoprijzen, exclusief BTW en kosten voor levering.

7.3 Bij de vermelde prijzen en vergoedingen voor de digitale producten en te betalen diensten gaat het om eenmalige betalingen.

7.4 Betaling vindt plaats door middel van een SEPA-incassomachtiging of op een andere door Miele aangegeven wijze.

7.5 U heeft niet het recht, uw vorderingen met onze vorderingen te verrekenen, tenzij uw tegenvorderingen rechtsgeldig zijn verklaard en onomstreden zijn.
 

8. Gegevensbescherming

8.1 Voor het afronden van de bestelling werken wij samen met verschillende bedrijven, die bijvoorbeeld voor afwikkeling van de betaling en voor de logistiek verantwoordelijk zijn. Wij zorgen ervoor, dat ook onze partners zich aan de privacywetgeving houden.

8.2 Afhankelijk van de gekozen betaalwijze zorgt eventueel een externe dienstverlener voor de afwikkeling van de betaling bij bestellingen.

8.3 Uitvoerige informatie over gegevensbescherming staat in onze privacyverklaring.
 

9. Voorbehoud van wijziging

Miele behoudt zich het recht voor, de onderdelen, digitale producten en diensten in de toekomst te wijzigen en/of aan te vullen, voor zover dit voor de reparateur redelijk is. Miele zal de reparateur van eventuele wijzigingen, die significant effect hebben op de digitale producten en diensten, tijdig per e-mail of via de shop op de hoogte stellen.
 

10. Aansprakelijkheid

10.1 De aansprakelijkheid van Miele is beperkt tot haar garantieverplichtingen zoals omschreven in artikel 4.5.

10.2 Indien een verder reikende aansprakelijkheid wordt aangenomen, geldt het volgende:

  1. voor directe schade is Miele maximaal aansprakelijk tot het bedrag of de bedragen die door de verzekeraar van Miele in het toepasselijke geval wordt uitgekeerd en indien geen uitkering plaatsvindt tot de factuurwaarde van het onderdeel, digitale product of dienst die de gevorderde schade heeft veroorzaakt;
  2. voor andere schade dan directe schade, waaronder maar niet uitsluitend gevolgschade, schade door stilstand of vertraging in het bedrijf van de reparateur als gevolg van enig gebrek aan een geleverd onderdeel, digitaal product of dienst of te late levering, is de aansprakelijkheid van Miele uitdrukkelijk uitgesloten en voor zover een verder reikende aansprakelijkheid wordt aangenomen beperkt tot het bedrag of de bedragen die door de verzekeraar van Miele in het toepasselijke geval wordt uitgekeerd en indien geen uitkering plaatsvindt de factuurwaarde van het onderdeel, digitale product of dienst die de gevorderde schade heeft veroorzaakt.

10.3 De in dit artikel genoemde beperkingen en uitsluitingen van de aansprakelijkheid van Miele gelden niet in het geval van opzet of bewuste roekeloosheid van Miele of diens leidinggevende ondergeschikten.

10.4 De reparateur vrijwaart Miele, haar ondergeschikten en eventueel door Miele in het kader van de uitvoering van haar verplichtingen onder de overeenkomst of daarmee samenhangende overeenkomsten of handelingen ingeschakelde derden voor alle aanspraken van derden op een vergoeding wegens (vermeend) geleden schade, veroorzaakt door of anderszins verband houdende met door Miele geleverde prestaties onder de overeenkomst, tenzij Miele, in het geval de schade zou zijn geleden door de reparateur, zich niet op een beperking van haar aansprakelijkheid zou kunnen beroepen.
 

11. Slotbepalingen

11.1 Op de overeenkomst, deze voorwaarden, alle aanbiedingen, offertes, transacties, overige overeenkomsten tussen Miele en de reparateur en alle daaruit voortvloeiende verbintenissen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing. De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag wordt uitdrukkelijk uitgesloten.

11.2 Alle geschillen die voortvloeien uit of samenhangen met de overeenkomst, deze voorwaarden, de aanbiedingen en offertes van Miele en/of overige overeenkomsten tussen Miele en de reparateur zullen worden beslecht door de bevoegde rechter van de rechtbank Midden-Nederland, locatie Utrecht.

11.3 De reparateur heeft niet het recht, zonder voorafgaande toestemming van Miele, rechten of plichten op grond van deze voorwaarden aan een derde over te dragen of af te staan.

11.4 Indien afzonderlijke bepalingen niet van toepassing of ongeldig zijn, blijven de overige bepalingen onbeperkt van kracht. Clausules, die niet van toepassing of ongeldig zijn, worden vervangen door bepalingen, die het economische doel van de niet toepasbare of ongeldige bepaling het dichtst benaderen.

EULA voor professionele reparateurs

Naar boven