Veelgestelde vragen

Op deze pagina tref je antwoorden op veelgestelde vragen. Staat het antwoord op jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via 0347 37 8888 of het contactformulier
 

Productadvies 

Ik wil graag advies welk apparaat bij mij past

Er zijn een aantal manieren om productadvies te ontvangen. Er is veel informatie te vinden op miele.nl en ontdek.miele.nl. Je kunt ook altijd contact opnemen met één van onze adviseurs, telefonisch via 0347 378888 of in een Miele Experience Center.

Tip: ben je oriënterend op keukenapparatuur? Vul de Miele productadviseur in en ontvang persoonlijk Mijn Miele advies met apparaten die bij jou passen.

Hoe maak ik een afspraak in het Miele Experience Center?

De Miele Experience Centers zijn geopend en onze adviseurs helpen je graag bij de samenstelling van jouw droomkeuken en geschikte keuze van huishoudelijke apparatuur. Om er zeker van te zijn dat een adviseur beschikbaar is, adviseren we je een afspraak te maken. Dit kan ook digitaal door te videobellen of gewoon telefonisch.

 

Acties

Welke acties heeft Miele op dit moment?

Alle acties van Miele kun je vinden op de website. Naast deze acties ontvang je bij diverse apparaten een voucher om bijvoorbeeld kennis te maken met het aanbod accessoires en toebehoren voor je Miele apparaat.

Ik heb een voucher ontvangen, maar de code werkt niet

Meer informatie over het verzilveren van je voucher vind je op de pagina over 'Vouchers en cashbacks'.

Let op: de code op de voucher is hoofdlettergevoelig. Controleer dus goed of je de code op een juiste manier hebt overgenomen.

Werkt de code vervolgens niet, stuur dan een email naar info@miele.nl met vermelding van de actie die je wilt verzilveren, inclusief de code. Wij helpen je de actie te verzilveren.

Komen er nieuwe acties aan?

Wij houden je graag op de hoogte van nieuwe acties. Door je aan te melden via de nieuwsbrief via www.miele.nl/nieuwsbrief ontvang je regelmatig interessante aanbiedingen.

Tip: maak ook een Mijn Miele account aan en registreer je apparaat. Dan weten we precies welke aanbiedingen voor jou interessant zijn.

Bestelling

Hoe bestel ik bij Miele?

Er zijn bij Miele een aantal manieren om een product, onderdeel of accessoire te bestellen. De snelste manier is via miele.nl. Wil je graag advies over het type apparaat dat bij jou past? Maak dan een afspraak of kom langs in het Miele Experience Center in Vianen of Amsterdam. Ga je liever langs bij een van onze partners in de buurt? Op de contactpagina vind je een overzicht van de dealers. 

Op welke manieren kan ik betalen?

In de Miele Experience Centers en online kun je betalen met iDEAL en creditcard. We accepteren Visa, Mastercard en American Express als betaalmethoden.

Wat is de levertermijn van accessoires en onderhoudsmiddelen?

Accessoires en onderhoudsmiddelen worden bij je bezorgd binnen 48 uur nadat je de bestelling geplaatst hebt op het aangegeven adres van levering. Als je niet aanwezig bent op het moment van aanbieden, dan zal onze vervoerder een bericht voor je achterlaten of het pakket bij de buren afgeven. Accessoires en onderhoudsmiddelen worden bezorgd door PostNL. Leveringen vinden plaats van dinsdag t/m zaterdag.

Wat is de levertermijn van apparaten

In de webshop vind je bij het betreffende apparaat een indicatie van de levertijd. Deze levertijd wordt bepaald door de voorradigheid van het door jouw gekozen apparaat. 

Wanneer je apparaten bij ons bestelt ontvang je een verwachte leverdatum. Deze kan wijzigen tot het moment dat onze partner je hierover definitief informeert. Onze logistieke partners zijn Vonk & Co en Installatie Helden.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren of omruilen?

Bekijk onze retourprocedure voor accessoires en onderhoudsartikelen.

Voor vragen rondom de retour/ruilprocedure bij apparaten, neem contact op met 0347 378888 en kies optie 2.

Gebruik

Waar vind ik de productspecificaties en handleiding van mijn Miele product?

Van al onze apparaten hebben we online handleidingen beschikbaar. Houd je aankoopgegevens met de productnaam en fabricagenummer bij de hand om sneller te kunnen zoeken. 

In de handleiding vind je naast het gebruik ook een overzicht van de mogelijkheden van je apparaat. De specificaties van apparaten in het actuele assortiment vind je op de website in de tab 'Productgegevens' bij het betreffende apparaat.

Kan mijn Miele apparaat nog gerepareerd worden?

Controleer eerst of je de storing zelf kunt verhelpen. Op de pagina 'Eerste hulp bij storingen' tref je uitleg over storingen en foutmeldingen voor verschillende apparaten. Ook hebben we hier verschillende tips verzameld die kunnen helpen bij een storing aan het apparaat.

Is er een technicus nodig om je apparaat weer te laten werken? Dan kun je online een afspraak maken. Informatie over de reparatiekosten kun je ook hier vinden. Bekijk ook meteen onze werkwijze rondom reparatie en de voorzorgsmaatregelen die wij nemen. 

Ik wil tips ontvangen over het gebruik van mijn Miele apparaat

Op de website ontdek.miele.nl hebben we per apparaat tips verzameld rondom het gebruik van je Miele apparaat. Daarnaast inspireren wij je met recepten en interessante artikelen om het meeste uit jouw apparatuur te halen. Nieuwsgierig geworden? 

Bekijk alle tips voor de Miele wasmachine.

Ontdek de tips voor de Miele droger.

Bekijk ook de tips voor andere apparaten van Miele onder het menu-item producten.

Ik zoek recepten voor de Miele (stoom)oven

In onze receptendatabase op ontdek.miele.nl tref je veel recepten voor de Miele stoomoven, combistoomoven en oven.Wil je regelmatig een recept per mail ontvangen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief via www.miele.nl/nieuwsbrief.

Ik wil het kookboek voor mijn stoomoven ontvangen

De kookboeken zijn niet meer op voorraad. Om je te helpen en inspireren met het gebruik van jouw keukenapparaat, kun je je inschrijven voor een nieuwsbrief met specifieke tips en recepten voor de stoomoven. Meld je aan via de links en ontvang bovendien 10% korting op een aankoop van accessoires en onderhoudsmiddelen in de webshop.
 

Stoomoven: www.miele.nl/komopstoom

Combi-stoomoven: www.miele.nl/nieuwsbrief-stoomoven

Stoomoven met magnetron: www.miele.nl/stoomoven-nieuwsbrief

Smart Home app

Wat zijn de mogelijkheden van de app?

De app van Miele biedt veel mogelijkheden, denk onder andere aan het in de gaten houden van je apparatuur met wifi. Is de wasmachine klaar? Is de deur van de vriezer open blijven staan? Ook kan je bij veel van de nieuwste apparaten vanaf afstand je apparaat bedienen, als je die instelling hebt geactiveerd. Voor je keukenapparatuur zijn er veel recepten te vinden en wil je tips voor de was, dan vind je informatie over vlekverwijdering en textielbehandeling. Voor de gekoppelde apparaten ontvang je ook software-updates via de app, zodat je apparatuur altijd over de laatste softwareversie beschikt. Lees meer over de functies in de app.

Hoe meld ik mijn apparaten aan in de app?

Open de app op de telefoon of tablet en kies ‘Apparaat toevoegen’. Volg daarna de instructies in de app. Bekijk ook de  instructievideo’s voor installatie Wifi. Wanneer het aanmelden niet lukt controleer het wifi-netwerk voldoet aan de minimale systeemvereisten. Lees meer hierover op de pagina Eerste hulp bij storingen. Wanneer de situatie afwijkt van de systeemvereisten of als er speciale netwerk-configuraties een rol spelen (denk aan bedrijfsnetwerken of firewall-instellingen) dan kan het zijn dat de connectiviteit van Miele apparaten beperkt of niet toegankelijk is.


We streven ernaar om je zo goed mogelijk te ondersteunen, echter is de configuratie van het thuisnetwerk je eigen verantwoordelijkheid en kunnen we hiervoor geen service verlenen. Vaak kan jouw provider hier meer informatie over geven. 

Waarom heb ik een account nodig om de app te gebruiken?

Door de apparaten niet alleen te verbinden met je wifi-netwerk, maar ook met je online account, heb je ook buiten het bereik van je wifi-netwerk contact met je apparaten (zolang je een internetverbinding hebt). Zo kan je bijvoorbeeld vanuit de supermarkt de koelkast vast kouder zetten, of de wasmachine later starten als je onverwacht langer van huis bent.

Ik mis sommige functies na de app 4.0 update

Ja, dat klopt. Enkele functies worden opnieuw ontwikkelt en zijn in de App-versie 4.0 niet beschikbaar. Het gaat om de functies: wasassistent, droogassistent en afwasassistent. Ook de weergave van het TwinDos-wasmiddel in percentages is gewijzigd naar de melding ‘voldoende’ of ‘leeg’. De verbruikswaarden van de vaatwassers worden op dit moment niet bij alle modellen weergegeven, maar zal bij één van de eerstvolgende updates worden meegenomen.

Wat doet Miele aan de privacy en veiligheid van mijn gegevens?

Miele voldoet aan alle geldende privacy-wetgeving. De privacyverklaring en gebruiksvoorwaarden zijn terug te vinden in de app: Klik op ‘Profiel’, ga naar ‘Algemene instellingen’ en bekijk het overzicht bij ‘Juridische informatie’. Wil je jouw toestemming wijzigen? Dit kan bij ‘Profielinstellingen’. Om de app continu te verbeteren vragen we in de app om toestemming om Google Analytics in te zetten. Het wel of niet toestaan hiervan heeft geen invloed op de gebruiksmogelijkheden van de app.

Om veilig gebruik van de Miele app te garanderen en de controle van je in het netwerk opgenomen huishoudelijke apparaten te beschermen, heb je alleen toegang met je persoonlijke gebruikersaccount.
Het gebruikersaccount is beveiligd met een persoonlijk wachtwoord. Dit voorkomt dat onbekenden toegang kunnen krijgen tot je huishoudelijke apparaten. Wil je meer weten? Lees meer over databescherming en -beveiliging van Miele.
 

Naar boven