Veelgestelde vragen

Informatie over de feestelijke promoties tijdens ons 125-jarig jubileum

Voorwaarden garantieverlenging van 125 weken

De garantieverlenging van 125 weken is enkel van toepassing op een geselecteerd aanbod aan producten in het kader van Miele's 125-jarige jubileum. De details over de 125 Gala Edition modellen vind je hier.

De garantieverlenging van 125 weken geldt voor geselecteerde producten die direct bij Miele of een geautoriseerde vakhandelaar zijn gekocht. De details over de 125 Gala Edition modellen vind je hier.

Alle apparaten met de productaanduiding “125 Gala Edition” hebben recht op de garantieverlenging van 125 weken. Alle details over de 125 Gala Edition modellen vind je hier.

De garantieverlenging van 125 weken maakt deel uit van het aanbod ter gelegenheid van ons 125-jarig jubileum. Deze verlengde garantie is de gehele looptijd van onze speciale jubileumcampagne van toepassing op geselecteerde modellen. De garantie dient echter binnen 30 dagen te worden geactiveerd na aankoop van een specifiek deelnemend apparaat.

De garantieverlenging van 125 weken is alleen van toepassing op specifieke producten die binnen de promotieperiode zijn aangeschaft. Deze garantie is niet van toepassing op aankopen vóór de start van de promotie, en kan in dit geval niet geactiveerd worden via de Miele app*.

 

 

Verzilvering van de garantieverlenging

Hoe kan ik de garantieverlenging van 125 weken voor mijn apparaat activeren?

Controleer eerst of jouw apparaat in aanmerking komt voor de garantieverlenging van 125 weken. Om de garantieverlenging van 125 weken te activeren, moet je jouw apparaat met de Miele app* verbinden. Voor stofzuigers en KWT 7112 iG obsidiaanzwart/mat 125 Gala Edition is het voldoende om het apparaat in de Miele app* te registreren.

Klik hier of scan de QR-code om de Miele app* te downloaden of de Miele app* te openen. Volg de aanwijzingen in de Miele app* om jouw nieuwe Miele apparaat toe te voegen. Daarna wordt automatisch gevraagd om de garantieverlenging van 125 weken te activeren.

Als de automatische vraag om de garantieverlenging te activeren al in de Miele app* is verschenen en is weggeklikt, kan de garantie via de overzichtspagina van het apparaat worden geactiveerd. Klik op de knop “Profiel” om de overzichtspagina van het apparaat op te roepen. Als het apparaat in aanmerking komt voor de garantieverlenging van 125 weken, dan kan de garantie hier worden geactiveerd.

Het is niet mogelijk om de garantieverlenging van 125 weken via de Miele website, telefonisch of in persoon te activeren. De garantie kan enkel worden geactiveerd in combinatie met de Miele app*.

De verlengde garantie kan gedurende de hele promotieperiode in de Miele app* worden aangevraagd, echter dient deze wel binnen 30 dagen na de aankoop van het apparaat te worden geactiveerd.

Als het apparaat na afloop van de campagneduur wordt geleverd, neem dan contact op met het Contact Center voor extra hulp.

Om het apparaat succesvol met de Miele app* te verbinden, word je gevraagd om de aankoopdatum van het apparaat en het serienummer in te voeren. In veel gevallen herkent de Miele app* het serienummer al automatisch tijdens het proces. Als je het nummer handmatig moet invoeren, volg je de aanwijzingen in de app of gebruik je de typeplaatje-zoeker om het serienummer op jouw apparaat te vinden.

Direct nadat het activeren van de garantie is afgesloten, wordt de garantiestatus in de Miele app* bijgewerkt en zie je hier de garantieverlenging. Bovendien ontvang je via e-mail een certificaat met de gegevens van jouw apparaten en de verlengde garantie.

 

 

Verbinden van het apparaat met de Miele app* en de registratie

Download de Miele app* uit de App Store of de Google Play Store. Open de app en volg de aanwijzingen om jouw apparaat toe te voegen. Een handleiding waarin het koppelingsproces stap voor stap wordt getoond, vind je ook in onze pairing-video's.

De minimale vereisten vind je in de informatie van de App Store of Google Play Store. Meer details vind je in de systeemeisen op onze website.

Apparaten die in aanmerking komen voor de garantieverlenging van 125 weken worden automatisch door de Miele app* herkend. Het activeren van de garantieverlenging is een snel en eenvoudig proces. Na activering kun je op elk gewenst moment de garantiestatus van jouw apparaat bekijken.

Om jouw garantieverlenging van 125 weken te activeren, download je de Miele app* en registreer je jouw stofzuiger/KWT 7112 iG obsidiaanzwart/mat 125 Gala Edition. Je wordt daarna automatisch gevraagd om jouw garantieverlenging van 125 weken te activeren.

Bij verbindingsproblemen kun je de garantieverlenging van 125 weken activeren door jouw apparaat eenvoudig in de Miele app* te registreren. Na de registratie word je automatisch gevraagd of je de garantieverlenging van 125 weken wilt activeren.

Je kunt het serienummer heel eenvoudig met de typeplaatje-zoeker vinden. Zonder serienummer kun je de garantie voor jouw apparaat niet activeren. Neem contact op met ons Contact Center Team als je hulp nodig hebt.

 

 

Reparatievoorwaarden

De extra garantie begint aansluitend op de 2-jarige Miele garantie en verlengt deze met 125 weken. De totale garantietijd bedraagt 4 jaar en bijna 5 maanden.

De belangrijkste voordelen van de garantieverlenging zijn:

  • Maximale zekerheid: tijdens de garantieverlenging heb je geen kosten voor het repareren van defecten, tenzij deze met opzet of door ernstige nalatigheid zijn veroorzaakt. De garantieverlenging dekt alle arbeids- en voorrijkosten, alsmede de kosten voor onderdelen.
  • Nieuw apparaat: je krijgt een nieuw apparaat als wij het apparaat niet kunnen repareren.
  • Betrouwbaar en snel: bij een reparatie verlenen onze hooggekwalificeerde technici snel en betrouwbaar hulp.

De garantieverlenging biedt een volledige dekking bij reparaties en omvat alle arbeids- en vaste kosten, alsmede de kosten voor onderdelen, tenzij deze met opzet of door ernstige nalatigheid zijn veroorzaakt. De contractvoorwaarden zijn van toepassing.

De volgende punten vallen niet onder de garantieverlenging:

- Defecten die zijn te herleiden tot een ondeskundige installatie
- Schade die herleid kan worden tot een ingreep die niet is uitgevoerd door Miele of een door Miele geautoriseerde servicepartner
- Verbruiksartikelen/accessoires (bijv. reinigingsmiddelen, actief-koolstoffilters, waterfilters)
- Oorzaken voor defecten buiten het apparaat (externe invloeden zoals transport-, stoot- en slagschade of natuurverschijnselen)
- Ondeskundig gebruik en ondeskundige bediening, bijv. het gebruik van ongeschikte reinigingsmiddelen of chemicaliën en schade door het opnemen van vloeistoffen, bouwstof of toner
- Slijtage door het gebruik en normale slijtage, bijv. de dalende belastbaarheid van accu's en onderdelen, die volgens de gebruiksaanwijzing in de loop van de levenscyclus van het product regelmatig moeten worden vervangen.

Meer details vind je in de voorwaarden van de garantieverlenging.

De garantieverlenging van 125 weken kan niet worden overgedragen naar andere apparaten. Als een apparaat van eigenaar verandert, kan de garantieverlenging naar de nieuwe eigenaar worden overgedragen. Neem contact op met Miele om de nieuwe eigenaar te bevestigen.

De garantieverlenging van 125 weken blijft geldig als het apparaat in een EU-lidstaat, Groot-Brittannië, Noorwegen of Zwitserland is gekocht en zich daar bevindt. Kijk voor de geldigheid in andere landen naar de lokale contractvoorwaarden voor de garantieverlenging.

Miele streeft ernaar om in geval van pech een snelle service te bieden. Binnen de garantieverlenging word je ondersteund door de Miele Service of een geautoriseerde servicepartner. De algemene voorwaarden zijn van toepassing.

Reparaties die niet door geautoriseerde servicemedewerkers worden uitgevoerd, worden niet door Miele geaccepteerd.

Als het apparaat binnen de garantietermijn niet meer kostendekkend gerepareerd kan worden of als reparatie niet mogelijk is, dan krijg je een identiek of gelijkwaardig nieuw apparaat.

Bij een vervangend apparaat kan de communicatie (netwerkverbinding) met andere apparaten en het bestaande systeem bij jou thuis niet worden gewaarborgd. Als het apparaat wordt vervangen, wordt de in het contract vermelde resttijd van de garantie overgedragen naar het nieuwe apparaat.  

Het is ook mogelijk om desgewenst de redelijke restwaarde van het apparaat te vergoeden. Als de restwaarde van het apparaat door Miele wordt vergoed, vervalt de garantieverlenging.  

Meer bijzonderheden vind je in de contractvoorwaarden van de garantieverlenging.

 

 

 

Voetnoten:

*Beschikbaar voor smartphone/tablet (de minimale vereisten vindt u in de informatie van de App Store). Extra digitale aanbieding van Miele & Cie. KG. Het Miele@home systeem maakt alle slimme toepassingen mogelijk. De functie-omvang kan afhankelijk van model en land variëren.