Hoe ontstaan de ideeën voor nieuwe producten?

Andreas Enslin is hoofddesigner bij Miele.

Andreas Enslin bedenkt vaak nieuwe producten in zijn vrije tijd. De hoofddesigner van Miele krijgt zijn beste ideeën als hij wordt geïnspireerd door zijn omgeving.

Andreas Enslin krijgt zijn beste ideeën vaak als hij niet aan zijn werk denkt. De hoofddesigner van Miele zoekt zijn inspiratie graag buiten kantoor. Hij krijgt zijn beste invallen vaak tijdens het zeilen, bij het bouwen van een modelbootje of bij een bezoek aan een handelsbeurs. Enslin vindt het belangrijk dat zijn ontwerpen zorgen voor een goede relatie tussen de klant en het product. Tegelijkertijd probeert hij ver in de toekomst te kijken als hij bij het Miele Design Centre producten ontwerpt. Hij haakt vroeg in op nieuwe ontwikkelingen, en zoekt naar creatieve manieren om ze in de praktijk te brengen. Andreas Enslin maakt graag gebruik van de nieuwste technologie, zoals bij de Dialog-oven van Miele. Hij vindt dat goed, betekenisvol design het leven van mensen makkelijker en mooier maakt.

Auteur: Maria Berentzen
Afbeeldingen:
© Miele

Naar boven