Reparatiekosten

Vrouw en technicus bij bus

Miele Service Fee


We bieden u graag transparantie in de mogelijke reparatiekosten wanneer er een specialist naar uw Miele-apparaat komt kijken. Lees hieronder meer over de verschillende reparatiekosten en de fabrieksgarantie.

Heeft u voldoende informatie? Dan kunt u via onderstaande link een service-afspraak maken.

Zelf een storing oplossen Maak online een service-afspraakVoorbereiden op een bezoek

Service Fee & Service Fee Plus

We maken een onderscheid in kleine en grote reparaties. Zijn we binnen 25 minuten bij je klaar, dan betaal je € 130,- (incl. BTW)*. Moeten er onderdelen worden vervangen of is er meer tijd nodig om je Miele-apparaat weer helemaal in orde te krijgen? Dan berekenen wij naast de Service Fee tevens het arbeidsloon van de technicus en de eventuele kosten van de nieuwe onderdelen aan je door. We bespreken uiteraard altijd eerst de offerte van de reparatie met je.

 

Service Fee

Voor een bezoek van minder dan 25 minuten waarbij geen vervangende onderdelen nodig zijn, berekenen wij een vaste Service Fee van € 130,- (incl. BTW)*.

De Service Fee bestaat uit :

  • Onze voorrijkosten
  • 25 minuten tijd van een Miele Service technicus
  • Een uitgebreide probleemanalyse
  • Reparatieadvies
  • Veiligheidsmeting

 

Service Fee Plus

Wanneer een reparatie naar verwachting langer dan 25 minuten duurt en / of er nieuwe onderdelen nodig zijn, brengen wij deze kosten apart in rekening. Het tarief dat wij daarvoor hanteren is € 8,50 (incl. BTW) per 5 minuten (arbeidsloon). Onze technicus bespreekt vooraf de volledige kostenopgave en mogelijkheden met je.

Service Fee & Service Fee Plus zijn niet van toepassing op vrijstaande en inbouwkoffieautomaten, voor meer informatie over de servicekosten van koffieautomaten zie: Miele Coffee Care.

*De Service Fee kan alleen met PIN of met een eenmalige machtiging voldaan worden.

Maak online een service-afspraak

Goed voorbereid op een bezoek

Een goede voorbereiding op het bezoek van een Miele technicus zorgt voor een korter bezoek. Je kunt zelf een aantal maatregelen nemen om ervoor te zorgen dat het apparaat makkelijk bereikbaar is. Zorg bijvoorbeeld voor voldoende werkruimte en dat, indien nodig, het apparaat gemakkelijk uitgebouwd kan worden. Ook is het handig om te weten waar de aansluitingen van het apparaat zitten, zodat het apparaat eenvoudig losgekoppeld kan worden. Heb je een huisdier? Door deze in een andere ruimte onder te brengen kan je huisdier zich niet verwonden aan het gereedschap.

Heb je een aankoopfactuur en/of verlengde garantie? Als je deze al bij de hand hebt kunnen we de administratie ook sneller afhandelen.

 

Indien je tijdens het bezoek vragen hebt of extra accessoires nodig hebt voor het apparaat, dan helpen we je uiteraard graag!

 

Miele Coffee Care

De kwaliteit van de bereiding door jouw koffieautomaat is mede afhankelijk van de mate waarin het apparaat gereinigd en onderhouden wordt. Neemt de kwaliteit van de bereiding af, dan kan dit mogelijk verholpen worden door het apparaat grondig te reinigen en te onderhouden.

Het Miele Coffee Care programma zorgt ervoor dat je zorgeloos kunt genieten van een goede kop koffie. Jouw koffieautomaat wordt intensief gereinigd en onderhouden door onze Miele koffiespecialisten.

Meer informatie

Fabrieksgarantie

Als jouw apparaat nog onder de fabrieksgarantie valt, dan worden er conform de algemene voorwaarden geen kosten berekend. Om aanspraak te kunnen maken op de fabrieksgarantie is het belangrijk dat u een aantal zaken controleert:

  • Is het apparaat juist geplaatst of geïnstalleerd?
  • Is het apparaat volgens de gebruiksaanwijzing gebruikt?
  • Zijn er externe oorzaken waardoor de storing veroorzaakt is (bijvoorbeeld een kapotte kraan)

Mochten de garantievoorwaarden niet van toepassing zijn, dan berekenen wij onze geldende Service Fee en moeten wij de eventueel bijkomende kosten voor reparatie van jouw apparaat in rekening brengen.