
Reparatie
Met de aanschaf van een Miele-apparaat heb je gekozen voor duurzaamheid en de beste kwaliteit. We streven ernaar om ons service aanbod zo goed mogelijk aan te laten sluiten bij de verschillende wensen.
Onze gespecialiseerde Miele-servicetechnici of geselecteerde servicepartners staan daarom altijd voor je klaar om een reparatie snel en adequaat uit te voeren. Én bieden we verschillende services aan, zodat u kunt kiezen voor de service die het beste bij u en uw apparaat past.
Wist je dat je veel storingen zelf op kunt lossen? Wij helpen je graag op weg op de 'eerste hulp bij storingen' pagina.
Service en reparatie

Grote huishoudapparaten
Incl. inbouw keukenapparaten

Vrijstaande koffiemachines

Stofzuigers
Service tarieven
Service Fee
Service Fee
De Service Fee bestaat uit :
- Voorrijkosten
- Maximaal 25 minuten tijd van een Miele Service technicus
- Een uitgebreide probleemanalyse
- Reparatieadvies
- Veiligheidsmeting
- Starttarief van €139,-
Service Fee+
Als een reparatie langer dan 25 minuten duurt en/of er nieuwe onderdelen nodig zijn, brengen wij deze kosten apart in rekening. Het tarief dat wij daarvoor hanteren is € 8,90 (incl. BTW) per 5 minuten (arbeidsloon). Onze technicus bespreekt vooraf de volledige kostenopgave en mogelijkheden met je.
Service Fee & Service Fee Plus zijn niet van toepassing op vrijstaande en inbouwkoffieautomaten, voor meer informatie over de servicekosten van koffieautomaten zie tabblad Coffee Care.
De Service Fee kan alleen met PIN of met een eenmalige machtiging voldaan worden.
Vast & Zeker
Vast & Zeker – Meer zekerheid door een vaste prijs
Met de Vast & Zeker service biedt Miele Nederland klanten extra zekerheid bij het maken van een service afspraak in de vorm van een vooraf overeengekomen prijs voor de te verrichten werkzaamheden aan een apparaat binnen de Laundry en de Kitchen categorie. De Vast & Zeker service is niet van toepassing op reparaties die voortvloeien uit de Miele Garantievoorwaarden of de wettelijke regeling omtrent koop.
Vast & Zeker bestaat uit:
- Voorrrijkosten
- De benodigde tijd van een Miele Service Technicus
- Een uitgebreide probleemanalyse
- Reparatie van het defect
- De onderdelen benodigd voor de reparatie
- Veiligheidsmeting
- 12 maanden garantie op de reparatie
Wat zijn de kosten van Vast & Zeker?
Keukenapparaten |
€ 349,00 |
*Tweede apparaat € 289,00 |
Wassen en drogen |
€ 329,00 |
*Tweede apparaat € 269,00 |
Je kunt Vast en Zeker enkel afnemen door telefonisch een afspraak in te plannen (Tel.nr. 0347 37 88 88).
Bekijk de algemene voorwaarden van Vast & Zeker hier
Coffee Care
Coffee Care
Coffee Care bestaat uit de volgende onderdelen:
- Intensief reinigen en afstellen van de koffiemolen
- Reinigen en afstellen van de koffie uitloop/filters
- Uitgebreide reiniging van het melksysteem
- Vervangen van (aan slijtage onderhevige) dichtingen en aansluitingen
- Installeren van de laatste software en programmamogelijkheden
- Veiligheidsmeting
Coffee Care+
Coffee Care+ biedt daar bovenop:
- Reparatie / herstel van overige onderdelen
- 12 maanden garantie op de werking van het apparaat. N.v.t. op apparaten ouder dan 10 jaar.
Wat zijn de kosten voor Coffee Care+?
Inbouwkoffiemachines: |
Coffee Care: €219,- |
Coffee Care+: €379,- |
Coffee Care+ ≥10 jaar: €419,- |
Vrijstaande koffiemachines: |
Coffee Care: €199,- |
Coffee Care+: €299,- |
Coffee Care+ ≥10 jaar: €399,- |
Meer informatie over Coffee Care of het onderhouden van jouw koffiemachine vind je op deze pagina.
Stofzuiger reparatie
Je kunt jouw reparatie online aanmelden en gratis naar ons opsturen via een verzendlabel. Je betaalt een vaste prijs voor de probleemanalyse, de werktijd en het vervangen van de stofzak en motorfilter. Indien we andere onderdelen nodig hebben om uw stofzuiger te repareren worden deze aanvullend op het starttarief in rekening gebracht.
De prijs van de reparatie van uw stofzuiger wordt als volgt opgebouwd:
Starttarief : €44,62 + benodigde onderdelen indien van toepassing.
Jouw partner voor alle reparaties

Wij zijn altijd in de buurt
Dankzij ons dichte netwerk van goed opgeleide servicetechnici hoeven we nooit ver te rijden en kunnen we zeer snel reageren. Zo kun je snel weer tevreden gebruikmaken van je Miele apparaat.
De uitrusting van de bussen van de technici is perfect doordacht.
Onze servicetechnici beschikken niet alleen over de noodzakelijke kennis, maar ook over gereedschappen en onderdelen die speciaal op hun werkgebied zijn afgestemd. De benodigde reserveonderdelen worden 's nachts direct in de bus van de technici afgeleverd.
Snel en efficiënt
Met de speciaal voor Miele apparaten ontwikkelde pc-diagnose worden storingen snel herkend. Meer dan 90% van de storingen lossen we tijdens het eerste bezoek op.
Eerste hulp bij storingen
Vaak kun je een storing zelf eenvoudig verhelpen. Je vindt hier antwoorden en suggesties voor oplossingen om een probleem aan je apparaat zelfstandig op te lossen en om vast te stellen of de komst van een technicus echt nodig is.
Serviceafspraak maken
Eventuele reparaties of het verhelpen van storingen aan jouw grote huishoudelijke apparaat lossen wij zo snel mogelijk voor je op. Je kunt gemakkelijk online een serviceafspraak inplannen, waarbij je zelf bepaalt wanneer een Miele-servicetechnicus bij je op bezoek komt.
Wil je een stofzuiger of vrijstaande koffiemachine laten repareren? Vul dan dit formulier in.
De beste Service
Miele staat al jarenlang op de eerste plaats wat betreft service

1e plaats
Een serviceafspraak maken
Eenvoudig te bereiken: je kunt bij ons zowel online als telefonisch een vraag stellen of een serviceafspraak maken.
Telefoon
0347 37 88 88
Maandag t/m vrijdag: 08:00–17:30
Zaterdag: 08:30 - 15:00
Zondag: Gesloten
Misschien is dit ook interessant:

